Nytt kjøkken

Uno-form og BO-form er etter min mening kjøkkenes svar på "Submariner" - tidløse design klassikere, ikoniske, vakkert og nærmest evigvarende.
Dessverre noe kostbart.

Er så enig med deg @Gin
Skulle jeg ha byttet kjøkken i dag hadde jeg valgt Uno-Form C-serien "any day".
Kjøkkenet er for meg det viktigste rommet i hjemmet. Her samles familien hver dag etter jobb, barnehage og skole. Mat lages, lekser gjøres, det prates og man hygger seg sammen. I helgene møtes gode venner over et bedre måltid. Så skulle jeg valgt ett rom å bruke penger på så er det kjøkkenet.
I vårt hjem er gang/garderobe, tv stuen, stuen, kjøkkenet intergret i hverandre uten noen vegger. Foruten døren inn til toalettet.
Dette gjør at kjøkkenet blir husets samlingspunkt og hjerte.
Vårt kjøkken kommer fra Marbodal, Modell Arkitekt plus.

Bilder fra prospektet da vi kjøpte huset
01_192.jpg


02_52.jpg


03_26.jpg
 
Redigert av en moderator:
Er så enig med deg @Gin
Skulle jeg ha byttet kjøkken i dag hadde jeg valgt Uno-Form C-serien "any day".
Kjøkkenet er for meg det viktigste rommet i hjemmet. Her samles familien hver dag etter jobb, barnehage og skole. Mat lages, lekser gjøres, det prates og man hygger seg sammen. I helgene møtes gode venner over et bedre måltid. Så skulle jeg valgt ett rom å bruke penger på så er det kjøkkenet.
I vårt hjem er gang/garderobe, tv stuen, stuen, kjøkkenet intergret i hverandre uten noen vegger. Foruten døren inn til toalettet.
Dette gjør at kjøkkenet blir husets samlingspunkt og hjerte.
Vårt kjøkken kommer fra Marbodal, Modell Arkitekt plus.
Ser kjempeflott ut det, @Edzilla. Javisst, gode poeng. Det er C-serien de tegner forslag til oss på.
Skal du bo i denne boligen i mange år? Stor nok til fremtidige barn/whatever?

Unoform putter du inn i Hjemmet med stor H. Er det der du skal putte det og du har råd så kjøper du unoform. Det er helt fantastiske kjøkken jeg kun har hatt sjangsen til å oppleve på besøk hos folk, men er noe jeg skal ha i Hjemmet når den tid kommer.
Vi er nok potensielle besteforeldre snarere enn foreldre er jeg redd (shit, det hørtes gammelt ut...) @ChristianN, men ja, her skal vi bo resten av livet, så vi er ganske komfortable med tanken på å bruke (ekstra mye) penger på nytt kjøkken. Jeg vil også tro at et Unoform-kjøkken er sterkt salgssfremmende og til og med verdiøkende, når huset skal selges en gang i en - forhåpentligvis fjern - fremtid.
 
Redigert av en moderator:
Husk at Norema, Marbodal og Sigdal eies av samme konsern.

Dersom man går for Marbodal vil man nok finne tilsvarende fra Sigdal, men da med mer "snacks" muligheter.

Eks. Kjøkkenskap som står på benk. Hos Norema går døren helt ned, hos Marbodal får man sokkel på. Sigdal tilbyr sokkel med skuff i.
 
Forøvrig så er det ikke lov å installere avfallskvern. (Selvom det hadde vært gunstig for renholdsverkene å få 3-5% matavfall i systemet.

Skal ikke si hva vi har gjort, men søppelmengden vår har gått markant ned. Anbefales!!!!!!
 
Ser kjempeflott ut det, @Edzilla. Javisst, gode poeng. Det er C-serien de tegner forslag til oss på.

Vi er nok potensielle besteforeldre snarere enn foreldre er jeg redd (shit, det hørtes gammelt ut...) @ChristianN, men ja, her skal vi bo resten av livet, så vi er ganske komfortable med tanken på å bruke (ekstra mye) penger på nytt kjøkken. Jeg vil også tro at et Unoform-kjøkken er sterkt salgssfremmende og til og med verdiøkende, når huset skal selges en gang i en - forhåpentligvis fjern - fremtid.

Da er det jo bare å kjøre på :)
 
Redigert av en moderator:
Forøvrig så er det ikke lov å installere avfallskvern. (Selvom det hadde vært gunstig for renholdsverkene å få 3-5% matavfall i systemet.

Skal ikke si hva vi har gjort, men søppelmengden vår har gått markant ned. Anbefales!!!!!!

Vi hadde "Sink Weasel" på hytta. Helt genialt produkt. Alt som ikke spises opp gikk i kverna. Men pass på å plasser bryteren langt unna vasken. Slik at ikke en finger plutselig forsvinner sammen med eplebiter og gammelt egg.
 
Jeg slår et høyt slag for dampovnen, MEN det må være kombidamp! Da får du plutselig to stekovner også. Ribbe før og etter kombidampovn hos oss er to forskjellige verdener. Must have! Ikke hør på Grandiosa-rytterne!

Sant! Samme løsning her. All brødbakst her i huset skjer i damp. Brukes om ikke daglig så i alle fall hver uke.
 
I prosess med å få nytt kjøkken hjemme

Jeg gikk for "inframe" fra Sigdal samt alt av hvitevarer fra Miele.
Bilde kommer når det er montert:)