Nytt klokkekjøp?

Medlem
25. jan. 2013
Innlegg
9
Jeg er ganske fersk på tidssonen, og har nylig oppdaget "klokkeverden". I den sammenheng tenkte jeg å kjøpe en ny klokke, og da trenger jeg råd fra ekspertene, har får tiden en Orient quartz. Jeg tenkte at min nye klokke skulle være automatisk/mekanisk og helst chronograph, er åpen for forslag.Men siden jeg er 19 og lærlinglønn ikke er så mye å skryte av har jeg satt et maks beløp på 10 000 kr.

Jeg har sett litt å denne : http://uk.tissotshop.com/tissot-prs-516-automatic-chronograph-1763.html
hva tror dere om urverket i denne?
 
Kjenner ikke til Tissot, men tøff klokke!

For 10000 får du mye. Se for eksempel på Longines, som jeg synes er mye klokke for pengene!
 
i den klokka sitter det et ETA 7750 elabore grade verk. en god og velprøvd areidshest, men hvis jeg først skulle brukt oppimot 10000 kroner på en klokke til hverdags hadde jeg ikke kjøpt en tissot. det finnes jo så mye annet spennende, som er minst like mye, om ikke mer for pengene bare du leter litt.

hva med sinn 656? skal ligge under 10k hvis jeg har rett!

si0656.jpg

(fås med bracelet, og der har du en skikkelig holdbar klokke med godt verk som etter min mening også ser finere ut en tissoten. :)

eller en seiko skx009/007?
3425915799_718301cf86.jpg

her avbildet med pepsi bezel og natorem. skikkelig bølletøff klokke som tåler mye, og kommer fra en annerkjent produsent
(seiko lager ikke bare kjipe kvartsklokker, bare søk opp GS seiko.. osv.

denne klokka får du for langt under 10k. spar resten av pengene til sub! :rolleyes:


helson watches er også noe å ta en titt på. mange tøffe klokker som tåler en støyt, og spessielt helson shark diver 45mm syntes jeg er fin.

shark diver:

BRONZE%20SD45%20BROWN.jpg.opt409x487o0%2C0s409x487.jpg

45mm bronse



SD42%20BLACK.jpg.opt409x482o0%2C0s409x482.jpg

42mm stainless steel
 
Redigert:
Kjøp Hamilton Pan Europ kronografen som ligger til salgs her på sonen. Vel innenfor budsjett. Brukt, men da er det jo allerde noen andre som har tatt: "Nypris"-tapet, og går du lei, så får du i hvert fall nesten det samme igjen. :D

(ikke i slekt eller venn med selger, bare håper noen kjøper det uret snart, så slipper jeg å gjøre det)
 
jobber på et e verk

Ja, det du må passe på med mekaniske ur er vel egentlig så simpelt som kraftige slag, støt eller fall.
Så lenge du ikke slår den med en hammer, dulter borti alt du kommer over eller kaster den i bakken av frustrasjon, så tror jeg du skal være på den sikre siden. Kommer så klart an på verket, men av de som er foreslått hittil så skal de tåle tøff hverdagsbruk.
 
Kjøp Hamilton Pan Europ kronografen som ligger til salgs her på sonen. Vel innenfor budsjett. Brukt, men da er det jo allerde noen andre som har tatt: "Nypris"-tapet, og går du lei, så får du i hvert fall nesten det samme igjen. :D

(ikke i slekt eller venn med selger, bare håper noen kjøper det uret snart, så slipper jeg å gjøre det)

+1

Her får du en fantastisk klokke!
 
Ser mange gode forslag ja, tviler på at jeg blir å kasta klokken i bakken eller slå den med hammer. Så da er den klarert for å være med på jobb
 
Innenfor budsjettet ditt finnes det et stort utvalg å velge å vrake i. Du må bare finne ut om du vil kjøpe nytt eller gammelt.
Personlig ville jeg valgt noe uten chrono, da du da vil få mer ur for pengene. Trenger du egentlig stoppeklokke?
Masse å velge mellom, lykke til
 
jobber på et e verk

vet ikke hvordan det er med magnetisme/elektromagnetisme på jobben din, men helson shark diverene er antimagnetiske til 70.000 A/m=ca 800 gauss hvis jeg husker riktig. kanskje ikke avgjørende, men litt kult hvertfall

samme gjelder den nvnte Sinnen, etter hva sinn katalogen min forteller meg så betyr merket man kan se svakt på skiva til sinnen at den er antimagnetisk opp til 80000 A/m.
 
Dersom du jobbar med trafo og andre komponentar som generer magenetiske felt, så kan det være lurt med ei klokke som tåler litt magnetisme ja. Trur kun det er Helson sin 45mm Sharkdiver som er oppgitt til å tåle dette - ikkje 42mm (ref spesefikasjoner på Helson sine sider).
 
Jobber en del med trafoer å slikt ja, tror jeg heller litt mot Seiko skx009

kan nok være litt ugunstig valg med tanke på jobben din, da urverket ikke akkurat er kjent for å være veldig stabilt til tider. med tanke på magnetismen tror jeg ikke dette vil forbedre seg for å si det sånn! :)

men du kan jo kjøpe en skx009/007, og pimpe den opp litt med grønn bezel, og ha en helson shark diver som er antimagnetisk, og fortsatt være innenfor budsjettet ditt! :cool:
 
IKKE FRIST!

Siklet "noe jævlig" på denne før jeg bestemte meg for japaner til halv pris av den fra http://higuchi-inc.com/ - Posten-appen sier den er på vei (consider it a luremus)

Linken fungerer ikke, er det Sumo du har på vei? I så fall er den også helt utrolig bra, har hatt den før og angrer på at jeg solgte den... Eneste forskjellen mellom disse er vel bare at den jeg linket til er i titan og har et litt mer submariner-aktig utseende. Jeg digger begge. :)
 
Linken fungerer ikke, er det Sumo du har på vei? I så fall er den også helt utrolig bra, har hatt den før og angrer på at jeg solgte den... Eneste forskjellen mellom disse er vel bare at den jeg linket til er i titan og har et litt mer submariner-aktig utseende. Jeg digger begge. :)

Hmmm ... prøv HIGUCHI-INC kjempestygg side men det han først har e kjempebillig.
Skal kanskje vente med å faktisk få den/unboxe før jeg anbefaller ;)
Men sumo til ¥ 46000 og Shogun ¥ 92000 er det laveste jeg sett.



(Visst er det en sumo)