Jon Henrik
Grunnlegger
-Nå er jeg i og for seg enig i at dette er et produkt jeg kan klare meg uten, men om vi skal være litt kyniske, så ER jo Lerviks jobb å tjene penger nok til å holde firmaet i gang og gi en fornuftig avkastning til eierne; slik sett er nok dette et forsøk verdt for dem. Med litt flaks (for oss) ender jo dette opp med at Lervik om en stund får bedre utvalg i brukte ur...
Det bør i utgangspunktet ikke være noe skam forbundet med å tjene penger på varer og tjenester folk er villig til å betale for. Men så var det dette med en viss form for normal anstendighet...
Personlig føler jeg at denne typen tjenester fort glir over i det ganske så råtne. Kostbare lån eller kontrakter som stort sett (men ikke alltid) kun er aktuelle for de med svakest privatøkonomi, minst kunnskap og tvilsom dømmekraft. Jeg reagerer spesielt på at denne tjenesten markedsføres som "løsningen" for de som føler at de ikke har råd.
Skal det være ulovlig? Absolutt ikke. Men desto viktigere syns jeg det er at vi som dyrker hobbyen og er involvert i området disse tjenestene rettes mot, ikke nøler med å si ifra dersom man opplever det som idioti.