Nytt "norsk" merke

DJM

Medlem
8. jan. 2008
Sted
Oslo
Haugesunderen Rune Bruvik lanserer "Bruvik Fine Timepieces" ser det ut til.

Les mer her:

http://www.lervikur.no/?p=990

http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=259787

Det ser også ut til at Protid inviterer til visning av blant annet disse urene på sin delvis lukkede klokkevisning tirsdag 12. mai på Grand Hotell.

Virker som om Bruvik har forsøkt seg på litt geriljamarkedsføring her.. 8)
Norsk IP, bosted "Luxenburg" og ny poster..
http://forums.timezone.com/index.php?t=msg&th=1278511&start=0&rid=86727

Likevel spennende og overraskende at noen tør prøve seg!
bruvik-timepieces-sort_whit-big.jpg

Den var ikke helt i min smak. Og fiskingen på fora på den måten skaper ikke annet enn skepsis og dårlig stemning ...

Men! Det er utrolig kult at noen i Norge forsøker. Om ikke første forsøket er innertier kan det hende at det neste er det. Kudos til Bruvik!

Nå må jeg bare skaffe meg noen adgangstegn til klokkevisningen til uka ...

Anders skrev:
Nå må jeg bare skaffe meg noen adgangstegn til klokkevisningen til uka ...
Ja! Skulle gjerne hatt det..... Vet du hvem visningen er for? Eller hvordan man kan lure seg inn?

Ikke helt min greie, men som sagt er det jo kult at noen prøver. Fiskingen på timezone virker for meg litt vel døvt :roll:

krille skrev:
Ja! Skulle gjerne hatt det..... Vet du hvem visningen er for? Eller hvordan man kan lure seg inn?

Det er vel for pressen og diverse forretningsforbindelser til Protid. I fjor fikk jeg noen gratisbilletter, og tok med meg DJM, Risti4Life og Frik. Men i år har jeg dessverre ingen, ikke engang til meg selv :roll: Ser ut som det koster 150,- i år, info på http://www.protid.no/. Jeg har ingen planer om å betale for å få muligheten til å bli overtalt til å bruke penger :D

Hyggelig i fjor! Men kanskje de så hvor mye vi spiste? :D

For 150 kroner kan jeg kanskje lage meg et par-tre gode biffmiddager hjemme, og fristet til nye urkjøp blir jeg nok uansett :D

Tror han vil bedre sjansene for at den settes i produksjon om han dropper vrien med integrert lenke. Forøvrig syns jeg designet (spesielt tallskiva) var ganske tiltalende.

Enig om utseendet.. Det ser slett ikke så verst ut, og jeg ser ikke umiddelbart de helt store likhetene med andre kjente merker, det er jo bra.

Jeg var ikke så imponert av bildet, men etter å ha sett reportasjen på DN, så synes jeg klokka så kul ut. Kunne minne litt om et par Rado-modeller, men litt mer maskulin og kraftig. Blir spennende å se hva han får til.

Bruvik Black :)

Hei, har noen sett Bruvik "live" nå eller?

Ut fra bildene ser det jo pent ut og er litt "spess" med noe norsk - trur eg.

Er noe redd for å ta turen til Lervik i Haugesund - selvkontroll er mangelvare...

Men kanskje er dette bare et "blaff" og en motegreie?

Jeg har sett et eksemplar live hos Lervik. Fallt ikke totalt, men det var gøy å se, og sammenligningen med Rado som jeg gjorde tidligere var urettferdig. Veldig pen finish og fin vekt i klokka og overgangen mellom urkassa og lenka var veldig snedig.

Den selger visst bra, og jeg tror faktisk den sorte varianten er utsolgt, så sånn sett tror jeg du trygt kan reise til Haugesund... ...men de har jo andre klokker der også...

Askeland i Kr.sand har også tatt inn et par av disse.Ikke helt min greie,men virker som et kvalitetsprodukt i forhold til finish og utførelse.Fin tyngde og faktisk..

Hei, har også sett den nå - og jeg ble ikke fristet (mye)!

Det er utrolig kult at noen "norske" prøver seg, men jeg tror at dette er et blaff... Håper jeg tar feil.

Ingen tvil om at klokken er vakker og nok er av god kvalitet, men når man står med den i den ene handa og en Omega til ca. samme pris i den andre så var "feelingen" såpass forskjellig at det for meg var enkelt å legge begge tilbake!

Med en "agressiv og kunnskapsrik" selger kunne jeg nok latt meg overtale, men når mitt utgangspunkt var "å titte og nysgjerrighet" så var ikke det tungt nok.

IKKE ment som "slakt" og jeg vil nok følge med på utviklingen fremover - det er jo tøft at noen prøver seg.