Nytt ur

Dette er en tråd det er umulig å ikke svare på!
Tommyh, jeg synes absolutt du må vurdere mekanisk ur når budsjettet er som du beskriver.
Urgleden med et mekanisk ur er ikke sammenlignbar med quarts.
Quartsur er noe "alle" har og mangler nok etter min mening det lille ekstra mekaniske ur gir.

Ovenfor er det nevnt mange gode alternativer; Omega , Breitling, TAG Heuer.
Jeg synes ikke du skal avskrive sportsur. Innenfor merkene ovenfor finner du mange varianter som er robuste sportsur, men som samtidig er så elegante at de kan brukes til smoking.

Jeg har TH Monaco og TH Carrera Chrono. To versjoner av Omega Speedmaster og Breitlinger, ur som er robuste og sportslige men samtidig elegante. Alle ur innenfor ditt budsjett.

Bruk tid på internett. Surf i timesvis på merkene nevnt og finn deg et par favoritter. Det vil sikkert ta tid.
Deretter kommer det som er morsomt; jakten!

Lykke til!:D
 
Vil anbefale deg å kjøpe ditt første ur så tidløst som mulig, dette er sannsynligvis en klokke du kommer til å bli svært glad i (kan selvsagt kun snakke for meg selv, men sånn er det for min del i hvert fall). Mitt første skal aldri selges og forhåpentligvis gå i arv. Hvis du derimot ønsker ett mer "sportslig" nå, kan dette være et godt alternativ http://www.authenticwatches.com/omega-seamaster-2925-80-91.html - Senere kan du utvide med en stållenke som gjør det mer klassisk.
 
Jeg har tidliger gått med klokker i prissjiktet 1500-2000kr, og tenker nå å gjøre et hopp til en rundt 15000-20000. Godt urverk og en klokke som er bra ut. Har sett på tag heuer-klokker, og synes de ser svært så tøffe ut.
Klokken jeg kjøper meg trenger ikke å være tag heuer. Fint om noen kan komme med noen råd. Vil det lønne seg å kjøpe klokken i utlandet?

Hei,ligger en flott TagHeuer Monza på finn til 7500.- veldig flott klokke synes nå jeg.
Har forøvrig en omega seamaster james bond riktignok i quartz utgave fra 06 men ubrukt til 7 konger.
Har mail adresse morten.o@frisurf.no hvis du vil ha noen bilder.
 
Har enda ikke kjøpt meg en klokke, men har funnet en klokke som jeg synes ser bra ut, og som jeg vet er kvalitet. En rolex 116613GLB eller en 116613GLN. Hvilke signaler sender en sånn klokke ut, og hva tenker dere klokkeentusiaster når dere om en sånn klokke? Ønsker at folk som er interessert skal tenke at denne mannen har sans for kvalitet. Ikke det at signaler ut betyr så mye.

Hvor mye må jeg ut med for en sånn klokka, her i Norge og i utlandet? Vil selfølgelig gjøre det så billig som mulig :)
 
Har enda ikke kjøpt meg en klokke, men har funnet en klokke som jeg synes ser bra ut, og som jeg vet er kvalitet. En rolex 116613GLB eller en 116613GLN. Hvilke signaler sender en sånn klokke ut, og hva tenker dere klokkeentusiaster når dere om en sånn klokke? Ønsker at folk som er interessert skal tenke at denne mannen har sans for kvalitet. Ikke det at signaler ut betyr så mye.

Hvor mye må jeg ut med for en sånn klokka, her i Norge og i utlandet? Vil selfølgelig gjøre det så billig som mulig :)

Når jeg ser folk med Rolex tenker jeg: Fysj, for en klyse. Han må ha mer penger enn vett...:mrgreen:
Neida, alle fortjener å ha en Rolex. KNALLKLOKKER!!! Det er klart at for mange sender de et signal om nyrik posør, men for de som vet litt om klokker er Rolex en klassiker. Tidløst design, kvalitet og driftsikkerhet. Enhver klokkesamler med respekt for seg selv må ha en Rolex i samlingen.;)
Ville imidlertid aldri vurdert diamanter. Der går grensa...
Jeg er selv ingen stor tilhenger av Rolex, men vet å sette pris på kvaliteten.
Bare vent til alle Rolex "fanboys" kommer på banen i denne tråden...:D
 
Rolex er vel det mest vanlige merket i en gjennomsnittlig klokkesamling, og det er nok ikke uten grunn. Mye svært flotte klokker der i gården. En Rolex kan være særdeles anonym (for mannen i gata), men det kan også være temmlig flashy bling om man det vil ha (og har penger til de). Klokker som f.eks submariner-serien til Rolex, har jo blitt kopiert av så mange andre merker - og dermed er såpass vanlig at en uten spesiell kunnskap for klokker (dvs 99% av norges befolkning) ikke vil se det er en Rolex før de har den på 30 cm avstand.

Rolex har nok en høy stjerne her på forumet også, og er spiselige for de aller fleste. Men to-tone Rolexer (gull/stål som lenket til her), er nok sånn sett ikke det sikreste kortet om du vil ha en klokke 'alle liker'. Disse er det nok delte meniger om. Selv ville jeg ikke gått rundt med en slik, men selvsagt er det kun din mening som bør telle for deg.

Her er noen modeller som tydeligvis har fallt i smak hos mange her på forumet (og generellt ellers). Ikke uten grunn, spør du meg (prisen er også langt lavere enn klokkene med gull i)

rolex-submariner-14060M_MED.jpg


rolex-submariner-date-16610a_MED.jpg


rolex-sea-dweller-1166600_MED.jpg


rolex-gmt-master-116710_MED.jpg


rolex-explorer-16570_MED.jpg


rolex-daytona-116520WHT_MED.jpg



Linkene er til urverket.no , så modellene finnes der