Nytt urverk til Seiko SARB 017 Alpinist?

Medlem
19. juni 2015
Sted
Sandvika
Hei.

Jeg har en Seiko SARB 017 Alpinist som jeg er veldig glad i. Denne har vært hos urmaker Kjell Larsen og fått påvist defekt urverk. Herr Larsen var usikker på om nytt urverk lot seg skaffe, og ville ikke starte på reparasjon hvis han ikke kunne love noe resultat pga problematisk deletilgang til 6r15 urverket.

Er det noen som har kjennskap til andre urmakere som kan skaffe og bytte dette urverket eller Sii NE15 som jeg har forstått skal være det samme?

Jon A

Hei, og takk for svar. Jeg leste meg frem til at star time supply kan levere Sii NE15, men jeg vet ikke om jeg vil juge på meg å være i urbransjen for å bestille derfra.. I hvert fall ikke uten å være sikker på at en urmaker vil ta på seg jobben med å skifte det. Deler som kunden skaffer selv er ikke alltid populært, og det kan jeg godt forstå.

Jeg synes også det er rart at 6r15 deler skal være så vanskelig å skaffe i og med at også norske forhandlere selger klokker med disse urverkene.

Jeg fikk pris på ca. 2800 for nytt urverk ferdig montert, så ja, kanskje det er lurere å se etter en pent brukt eller en ny fra CW eller Seiyajapan.

Takk for råd uansett :)

JonA

Hei, og takk for svar. Jeg leste meg frem til at star time supply kan levere Sii NE15, men jeg vet ikke om jeg vil juge på meg å være i urbransjen for å bestille derfra.. I hvert fall ikke uten å være sikker på at en urmaker vil ta på seg jobben med å skifte det. Deler som kunden skaffer selv er ikke alltid populært, og det kan jeg godt forstå.

Jeg synes også det er rart at 6r15 deler skal være så vanskelig å skaffe i og med at også norske forhandlere selger klokker med disse urverkene.

Jeg fikk pris på ca. 2800 for nytt urverk ferdig montert, så ja, kanskje det er lurere å se etter en pent brukt eller en ny fra CW eller Seiyajapan.

Takk for råd uansett :)

JonA

Kjøpte vel min brukte (som var dønn strøken og nesten ny) for rett rundt det ja

• Liker
Reaksjoner: JonA1
Bestilte Sarb017 fra CW her om dagen, denne blir sendt fra Tokyo med japansk spoingsnummer.
P.S; bruk rabattkode D09E4 så kommer den på 3744,- i stedet for 3900,- ;)

• Liker
Reaksjoner: JonA1