OCEAN7 ploprof

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Hei.

Er det noen som har erfaring med Ocean7? vet at det er et slikt "homage" selskap, men har egentlig ikke noen store problemer med akkurat det selv...

Har jo skjønt etter å ha besøkt diverse fora for ur, at det slett ikke er uvanlig å ha to ur, et "ekte" og et homage, som en kan gi litt mer juling uten å få tårer i øynene...

Har sett at Ocean7 reklamerer relativt ofte i Watchtime, og til slutt besøkte jeg hjemmesiden deres. De har blant annet en egen versjon av ploprof (selvfølgelig lik Omega sin, bortsett fra kronebeskyttelsen).

Har vært hos urmaker Christensen og prøvd Omega ploprof. Den er "spaca" men jeg likte uret kjempegodt! Dog synes jeg 57 tusen er noget i overkant, særlig siden det kun er en måned siden siste reale!!! urkjøp.

Er derfor ganske nysgjerrig på Ocean7, den koster ca 1200 dollar med lenke, ca 1000 med gummirem. Noen som har handlet fra selskapet, eller sett deres ur i virkligheten? Bildene ser i hvert fall unektelig bra ut. Tror de bruker standard ETA-verk.

Hjemmesiden:

http://www.ocean7watchco.com/cs1/

Ellers, er det ikke slik at toll på en slik julegave blir et eller annet gebyr + 24% moms?, eller er det andre vesenlige skjulte kostnader?

Benytter anledningen til å ønske alle klokkeentusiaster en riktig God Jul!

Jeg kan nok dessverre ikke uttale meg om OCEAN 7 ploprofen, men derimot kan jeg si at Omega sin ploprof er knall 8) Utrolig kasse, urverk og generelt et gromt herre-ur!

Mange har meninger om slike "homage" klokker, men selv synes jeg at ploprofen er såpass spesiell at en slik etterlikning blir litt vel nært opptil... Uansett, kjøp Ocean7 sin, så skal jeg nok love deg at det går et går et par måneder før du selger den, for å kjøpe en "ordentlig" ploprof ;)