Og nå, direkte fra Tyskland...

Medlem
8. jan. 2012
Sted
Bodø
Nei, det er nok ikke noe fra Glashütte denne gangen, men derimot skal vi ca 60 mil lenger sørvestover, Bad Wildbad. Og hvem bor der? Jo det gjør en herre ved navn Roland Kemmner.

Denne utpakkinga er nok gjort retrospektivt, da jeg ikke klarte å holde meg til jeg kom hjem.

IMG_1635_zps1d84c00e.jpg

I den store forete konvolutten var det en hendig reiseveske for to klokker. Og et hyggelig brev hvor det var en beskrivelse av klokka, og ikke minst den fine starten "Dear Friends of mechanical watches".

IMG_1636_zps47d303ee.jpg

Det finnes definitivt bedre bilder enn de jeg klarer å ta med en småsyk telefon, med fin er den uansett.

IMG_1637_zpseb274f82.jpg

Hyggelig å legge ved et lite verktøy også. Riktig så kjekt å ha!

IMG_1639_zps0a4ae47c.jpg

Og et lite bilde av klokka på håndleddet. Jeg enormt fornøyd. Den er virkelig pen og jeg skulle ønske jeg kunne ta bilder som yter rettferdighet, men de finnes der ute. Detaljene, det bua safirglasset, dekóren på verket og generelt det fine 60/70-tallsdesignet som minner meg om noe fra bak Jernteppet. Til tross for at nevnte Bad Wildbad ligger riktig så langt vest. Jeg digger det rått.

Eksempel på bedre bilde:
C00733D0-EEB1-462B-8E2A-AB3A7767A605-379-00000025B8AA63AD.jpg

Det må sies at kvaliteten på sommerfugllåsen på reima ikke er er av høyeste kvalitet, men jeg er glad den er der, det ser bedre ut enn en standardlås. Gravert er den også.

Alt i alt SVÆRT fornøyd med en penere klokke til bruk når Monsteret og filippineren min ikke passer seg. Eller bare når jeg vil være litt mer elegant.

Det ble den mørke skjønnheten ja...
Ikke dumt:eek: Gratulerer så mye med lekkert ur, denne var virkelig fin.

Gratulerer! Husker Krille hadde slik. Liker den veldig godt, stilren og enkel uten å bli kjedelig.

Grattis! Denne er flott, og jeg overtar den gjerne hvis du blir lei!

Hvilket urverk gikk du for, 2824 eller 9015?

Gratulerer så mye, denne modellen liker jeg svært godt. Du gikk definitivt for den peneste i serien også :)