Oioi....det gjorde vondt...

Phenix

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2011
Sted
ThePromisedLand
Bestilte ett ledd til min seiko klokke hos Urmaker Roll Hansen i Drammen til den nette sum av kr 2200:mad:.......ja vi snakker om ett ledd på lenka. Er faktisk dyrere en 18k gull.

Mvh
Timebandit

Bestilte ett ledd til min seiko klokke hos Urmaker Roll Hansen i Drammen til den nette sum av kr 2200:mad:.......ja vi snakker om ett ledd på lenka. Er faktisk dyrere en 18k gull.

Mvh
Timebandit

Hadde det ikke vært enklere å funnet en hel lenke av samme slag på eBay? Eller var det noe som var "umulig" å oppdrive?

Man skulle tro det var rimeligere måter å få tak i det på ja, men det er det kanskje ikke. Skal du erstatte et ødelagt ledd, eller har du kjøpt den brukt uten de ekstra leddene, eller har du rett og slett norges største håndledd?

Det var til Anantaen ja.....syns klokka sprengte litt om kveldene,slik at et nytt ledd var påkrevd.
Ellers er jeg så til de grader fornøyd med klokka.....;)

seiko031.jpg
[/IMG]

Mvh
Timebandit;)

Lenker og lenkeledd koster som regel litt, men dette syns jeg var en voldsom pris.

Anantaen er definitivt et premiumprodukt, men til sammenligning kostet et lenkeledd til en Fifty Fathoms i underkant av 1800 kroner inkludert shipping og mva (med dagens kurs) fra AD i Tyskland for 1 år siden.

FF har vel en listepris på rundt det dobbelte av Ananta Moon Phase, så her skurrer det litt..

EDIT: Klokken din er forresten nydelig :) Trolig den peneste Ananta-modellen jeg har sett.

Mulig dette ikke er sammenlignbart, men Bjerke tok 500 for et ledd til en seadweller fra en kollega.

Mulig dette ikke er sammenlignbart, men Bjerke tok 500 for et ledd til en seadweller fra en kollega.

Nå er vel ikke akkurat lenkene til Rolex kjent for sin utmerkede kvalitet, men kostet leddet 500 hos Bjerke snakker vi en produksjonskost på 50 cent. Kan ikke tenke meg at et ledd til Seiko har en produksjonskost på 2 daler, snarere er det vel ned mot 20 cent, så her sitter det nok et japansk handelshus, et par europeiske agenter og en AD i Drammen og gnir seg i hendene.

Vi får trøste oss med at Jens skal ha 440 av de kronene, og at med slike priser i lenkeleddsmarkedet, så kan man nesten finansiere hele ur med å selge ledd. Er det plass for en leddbørs på forumet? Jeg kan være villig til å la noen gå for den rette prisen ;) Skjønt det er kanskje ikke så ofte folk trenger ekstraledd.

Hva leddene koster i forhold til hva hele uret koster vet jeg ikke om bør ha 100% sammenheng. Produksjonsprosessen og administrasjonskostnadene betyr nok mest, og det er ikke rart om det er greiere å få tak i ledd til en seadweller enn noe så spesielt som en Ananta. Rolex bruker kanskje de samme lenkene på flere modeller, og produserer i ganske store kvanta.

=8-O

2200 var stivt...

Det ofte at det ikke er denne type handler man regner med store summer. Derfor ber man ikke om overslag i prisen.... Men en slik pris...

Var det 904 stål i lenken?

Tross alt....

8-/

Det som var leit, og som jeg har snakket med timebandit om, er at jeg sendte med leddene da jeg solgte klokken. La dem i en liten pose som jeg (idiotisk nok) la sammen med bobleplasten oppi pakken. Burde jo selvfølgelig ha informert om dette, men trodde den skulle være lett nok å se. Men kan lett se for meg at den lille posen har blitt dyttet til siden i iveren om å åpne pakken.

Oh well. Hadde vært interessant å vite om det er Seiko som setter den syke prisen til ADen, eller om det er ADen som bare presser prisen latterlig opp for sin egen del. Er vel en blanding av begge deler.

Her er en quote fra WUS:
"Hi there,
I am in the same situation as you. My Ananta is on a strap and i would like to get a bracelet as an option.

Where did you get your bracelet and how much did you pay for it?
"

"I ordered it from Arizona Fine Time for $300."

Men så kan vel ikke prisen for enkelt ledd sammenlignes med en komplett lenke, men allikevel... :confused:

Kan nevne som en referanse at jeg i forrige uke betalte ca. 450 kroner for en ekstra link til Oyster lenke, hos RSC her i Shanghai.

Det som var leit, og som jeg har snakket med timebandit om, er at jeg sendte med leddene da jeg solgte klokken. La dem i en liten pose som jeg (idiotisk nok) la sammen med bobleplasten oppi pakken. Burde jo selvfølgelig ha informert om dette, men trodde den skulle være lett nok å se. Men kan lett se for meg at den lille posen har blitt dyttet til siden i iveren om å åpne pakken.

Oh well. Hadde vært interessant å vite om det er Seiko som setter den syke prisen til ADen, eller om det er ADen som bare presser prisen latterlig opp for sin egen del. Er vel en blanding av begge deler.

Her er en quote fra WUS:
"Hi there,
I am in the same situation as you. My Ananta is on a strap and i would like to get a bracelet as an option.

Where did you get your bracelet and how much did you pay for it?
"

"I ordered it from Arizona Fine Time for $300."

Men så kan vel ikke prisen for enkelt ledd sammenlignes med en komplett lenke, men allikevel... :confused:

Hei.

Fikk det mye omtalte leddet til kr 2200 nå i posten på Lørdag. Lenka ble nå 100% perfekt,men du verden for et styr med og bytte dette leddet !!!! Når du "dorer" ut splinten i pilens rettning kommer den greit ut. Men det kommer plutselig frem en liten "kappe" på 2mm som ligger rundt splinten som en slags sprengløsning. Uten denne mikrodingsen faller splinten ut igjen. Så til nøtta !!!! hvor skulle denne stå ? på høyre side i pilens rettning ? venstre side ? nei ingen ting passet !!!!! til slutt fant jeg løsningen at denne "kappen" skulle legges inne i senter av lenken. Fordi på ene siden var hullet 0.001 mm større for så og føre splinten inn igjen mot pilens rettning denne gangen....Da smatt alt på plass;) Var nære på og smelle det sammen med power fra sinnet,men kom plutselig på prisen på leddet:D og brukte min pragmatiske logiske sans heldigvis.

Mvh
Timebandit

Løsningen hvor du legger kappen inni midtleddet og skyver pinnen igjennom hele greia er veldig solid. Bra du fant ut av det og lenken er blitt perfekt! :)

Det er en lignende løsning på seamasterlenkene, bare den forskjellen at der er det to låsehylser, en i hver av de laminerte leddene.

verdens+fineste+GMT+004.jpg