Om du bare kunne eie en klokke!!

Jeg blir aldri lei av å se bilder av din 1655, Hopalong...og gjerne med Defender´n i bakgrunn :)

Hvorfor, Hopalong, hvorfor?
Den går da ikke til alt med de orange viserne, den bezelen osv.

:p

Helt enig.

Hopalong, generøs som jeg er (sikkert fordi det snart er jul) tilbyr jeg meg å kjøpe en pent brukt 16610 som du kan få i bytte for den gamle, ukurrante saken der.

Du vet hvor du kan kontakte meg. Regner med du står for frakten.

Jeg er fristet til å si denne....

DSCN1092b.jpg

Men det må bli en 36mm Oyster.

IMG_9422b.jpg

Det må jo bli denne her, men akk så vanskelig går jo ikke an med bare en!!

DSC_1128.jpg

Den kler jo alle typer sko
DSC_1162.jpg

På den andre siden er jeg veldig glad i disse også... :eek:

IMG_2878.jpg

DSC_1457.jpg

Siden ingen av de har dato må det bli Omega PO som vinner valget... rent hypotetisk altså... :p

Må jo bli denne:

DSC00610.jpg

Alltid drømt om AP; litt solid som tåler regn (300m) etc.; ingen chronograph. Perfekt! Det eneste
den mangler er power reserve indicator.

Selv om jeg ikke finner noe å utsette noe på JlC Rossi som er på armen nå. Dubuisen er
en like stor favoritt men blir vel for "skjør" som eneste klokke ...

Føles etterhvert som et ganske uoriginalt valg, men det må selvsagt bli denne lille tassen. I likhet med Daytonaen til Anders er den jo rietidtaker (ikke spesielt egnet, det må sies) og framtidig arvegods.

IMG_7908.jpg

_MG_9162x.jpg

Enkelt valg (da valgmulighetene er relativt begrenset):
DSC_0281.jpg

ps: sonens kuleste klokke i bakgrunnen (delt med smurfen, 372/197 og aquanaut?), men eier ikke noen av disse, så må ta til takke med 116713LN-valget

Redigert:
Ahh endelig en tråd for meg. Den ene klokken. Som monogamist er det ikke noe problematisk å forholde meg til denne problemstillingen. Uret jeg har nå er fantastisk men det blir ikke uret jeg ender opp med til slutt. En evig søken etter et ur som enda ikke er produsert er jeg redd. Lurer ofte på om løsningen hadde vært en Explorer I med Aqua Terras nydelige krone og subtile crownguards. Andre dager Aquatimer 3536 i titan. Tiden vil vise. For meg er mye av verdien i et ur den historien en har med uret. I så måte blir jeg rørt til tårer over Anders oppi her som kjøper en Daytona året datteren kommer, et ur han bærer til hun overtar det. En historie verd mer enn all verdens Nautiluser og ROO`er.

Kanskje litt OT men når en har flere, ofte til dels veldig mange ur, klarer en å verdsette dem skikkelig da, og stagger det suget etter nye prosjekter?

Det ene uret er der ute for alle og hva man synes om det kan man multiplisere med 50 om man alltid har det på hånden.

Kanskje litt OT men når en har flere, ofte til dels veldig mange ur, klarer en å verdsette dem skikkelig da, og stagger det suget etter nye prosjekter?

Det ene uret er der ute for alle og hva man synes om det kan man multiplisere med 50 om man alltid har det på hånden.

Jeg har flere, og jeg har lyst på enda flere. Dessverre ser jeg galskapen i dette og skal etter beste evne gjøre et forsøk på å begrense innkjøpene heretter.

Det sagt, jeg verdsetter mine seks, snart sju, skjønnheter veldig høyt. Er ikke så sikker på om jeg hadde hatt sterkere følelser for èn klokke om det hadde vært min eneste ene.

Men så er jo jeg, i beste fall, hva man kan kalle seriemonogam... ;)

I så måte blir jeg rørt til tårer over Anders oppi her som kjøper en Daytona året datteren kommer, et ur han bærer til hun overtar det. En historie verd mer enn all verdens Nautiluser og ROO`er.

Historien er bare litt anderledes :) Klokka ble innkjøpt lenge før min datter ble påtenkt. Men jeg ville veldig gjerne at et av urene mine skulle være forbeholdt henne og ikke være gjenstand for samlingens flo og fjære. Med mindre vi sulter skal Daytonaen aldri selges, og når tiden er inne er det hun som skal bære det videre. Kanskje blir det ved et egnet rundt år, eller kanskje blir når jeg ligger på mine siste dager :)

Daytona var min grail i mange, mange år, og da jeg kjøpte den følte jeg virkelig at jeg hadde oppnådd noe. Dertil er det jo et dameur ;) Jeg valgte derfor i det minste bevisst å bære og bruke uret under fødselen. På alle de første bildene av arvingen ser du Daytonaen på mine hånd i bakgrunnen, fra hun ble lagt på mammas bryst til jeg stolt kunne bære henne hjem noen dager senere.

Klokkebilder747.jpg

Redigert:
Spørsmålet vanskeliggjøres jo litt av at uret må være i samlingen. Jeg ville vel kanskje tenkt GMT masteren, men den skal jo ut, så jeg føler ikke at den teller. Jeg står vel egentlig bare igjen med ett skikkelig alternativ, men jeg syns til gjengjeld det er en ganske grei kandidat. Explorer II polar. For det første er det en av mine absolutte favoritter i klokkeverdenen, for det andre et ur som tåler en del og kan brukes til det meste, og for det tredje et relativt diskrè utseende som jeg tror vil tåle tidens tann, og ikke minst en klokke som allerede har fått være med på noen eventyr. Så hadde jeg heller fått leve med å ta det av når jeg bruker smoking.

FDAFE981-98A7-49DC-BA50-5A3A6735B941-2121-0000025F91C6EA81.jpg

Mange fine Rolex her:p
Er ikke bitt helt av den bassillen ennå:eek: Av klokkene jeg har i dag, så må det nok bli denne:

Omega Seamaster 2220.80

2012-12-07133356.jpg

Rett og slett fordi den sitter som støpt på hånden og lett å lese. Gjør seg godt til det meste.

Det måtte nok blitt explorer 1 tror jeg. Den er så klassisk og nydelig etter min mening, og går til alt. :)

DSC_2271-1.jpg

DSC_2471.jpg

Redigert:
Denne går under enhver radar, har vist sin robusthet i flere ti-talls år og holder fint i 100 år til, sjelden, classy... Kun èn klokke, gi meg en double red SD:

PC-Ryan-Double-Red-Rolex-SEA-DWELLER.jpg