Omega 8500 - hvordan få "nøyaktig"

Som en liten kommentar til diskusjonen om hvor klokken skal være om natten, lar jeg JoLu få siste ordet:

Alle småbarnsforeldre som har våknet til den grusomme lyden av 904L mot porselen fra badet, vet at klokken hører hjemme på armen og ikke på nattbordet.

ChristianN;213733Ps. senga er full av støv og midd og lort du ikke nødvendigvis vil ha inn i finmekanikken i lenker osv..[/QUOTE skrev:
Hvis ikke finmekanikken i lenken din tåler sengen hadde jeg heller vært bekymret for helsen min eller vurdert og bytte klokke :D

Takk for gode råd, dere som har svart på tråden! Ser nå at jeg kan "manipulere" klokken dersom den går litt for sakte eller fort. Jeg har de siste 9 nettene lagt fra meg klokken med skiven opp og resultatet er at den har sakket ca 8 sekunder på denne tiden, dvs under 1 sekund pr døgn. Da jeg hadde klokken på armen hele døgnet sakket den til sammenligning ca 26 sekunder på denne tiden. Kall meg gjerne en som overdriver fokuset på slike ting. Men det jo interessant (kanskje også for andre?) å se at man kan påvirke klokken "så mye". Selv om jeg selvfølgelig også forstår nå at 3 sekunder avvik i løpet av et døgn er godt innenfor det akseptable.

Artig og interessant at du har gått så grundig til verks med å sjekke avvikene, resultatet er akkurat som jeg selv har erfart. Faktisk nesten identisk med min Rolex sub. Den går -2,5sek til dagen på winder, lar jeg den ligge kvelden over med skiven opp går den i underkant av -1sek. :)

Skjønner godt at du er opptatt av å sjekke nøyaktigheten til klokken, jeg gjør det samme i ny og ne bare for å sjekke hvordan de ligger an. Når det kommer til å være opptatt av detaljer og små nyanser er du ihvertfall i godt selskap her inne. :D

Hvis uret ditt ikke er mer enn 2 mnd bør du la det gå seg til før du styrer med urmaker. Oljens viskositet påvirkes av bruken, og sakker den seg bittelitt nå vil den nok gå ganske så strøkent om noen få mnd. Legger du den fra deg på nattbordet og med soveromsvinduet oppe vil kulda påvirke gangen når det er kaldt ute. Oljen blir tregere i kulda og uret vil gå litt saktere.