Omega Aqua Terra 38,5mm

Medlem
7. juli 2010
Innlegg
349
Sted
Danmark
For en stund ble jeg betatt av en klokke jeg aldri trodde jeg skulle falle for. Så betatt ble jeg at jeg solgte min trofaste Omega Planet Ocean for den nye ervervingen.

Denne klokken ble for meg Omega Aqua Terra 38,5mm. En helt fantastisk fin klokke som sitter som et skudd på mitt usle håndledd. Den er et resultat av et ønske om en penere sportsklokke som ikke er en diver. Både kassen, skiven med teak mønsteret og ikke minst 8500 verket er alle drivere som begeistrer meg.

Så man skulle tro alt var greit da...

Problemet er å velge hvilken farge på skiven det skal være. Det står mellom den sorte og den blå. Begge er fine på hver sin måte. Men som en type som er skeptisk til farger generelt, og på klokker spesielt. Så er ikke valget så lett lenger.

Klokken kommer til i stor grad til å være den daglige beater, og trenger derfor å gå til de fleste settinger.

Blå ref: 231.10.39.21.03.001

Photo300913184215.jpg
[/IMG]

Photo300913184311.jpg
[/IMG]


Sort ref: 231.10.39.21.01.001

Photo031013163334.jpg
[/IMG]

Photo031013163502.jpg
[/IMG]



Photo231013182225.jpg
[/IMG]
 
Sort såklart!! At du velger 38,5 er nok et godt valg uavhengig av tykkelsen på dine håndledd. Skiven kan virke litt vel stor synes jeg på 41,5utgaven.

Slå til på sort og få deg et av de flotteste allroundur på markedet.

Lykke til.
 
Du kan ikke trå feil med hverken blå eller sort, men min stemme går til sort :)
 
Jeg digger blå skive, men må vel innrømme at sort holder seg bedre. Du vil aldri bli lei sort skive. Lekker er den uansett. Det er fordelen med Omega og Rolex. De er så store at de lager favorittmodellene dine i mange ulike størrelser.
 
Kjempeflott klokke!

Jeg stemmer for hvit skive, men siden du skal ha mørk hadde jeg gått for sort... :)
 
Bønna har gitt svaret. Blant flere klokker i boksen er den blå veldig lekker, men som den daglige holder jeg en knapp på svart.
 
Blir kanske ikke så fort lei sort, men fyyy... så fin blåfargen er da! :)

Jeg hadde tatt blå. Må ikke tenke fornuftig hele tiden! ;)
 
Kjempeflott klokke!

Jeg stemmer for hvit skive, men siden du skal ha mørk hadde jeg gått for sort... :)



Jeg har fra før en vintage Longines og Cartier med forholdsvis krem og hvit skive. Så derfor er neste en med mørk skive :)

Bønna har gitt svaret. Blant flere klokker i boksen er den blå veldig lekker, men som den daglige holder jeg en knapp på svart.

Enig i det. Hadde jeg hatt en sort sportsklokke så hadde valget vært enkelt (blå). Men siden det er en relativ ukonvensjonell allrounder. Så heller jeg i skrivende stund mot sort.
 
Begge to er veldig fine :) Jeg har nettopp bestilt en med blå skive fordi jeg synes det passer bra med det maritime rundt klokken. Uansett hva du velger så har du sikret deg en knallfin klokke :D
 
Jeg ønsker å slå ett slag for den blå skiven. Helt utrolig lekker.
Trenger litt farger. Nå er dette en casual klokke og da kan man bære farger.
Men som sagt tidligere her så har du valgt et fantastisk ur som ser veldig flott ut i sort, men best i blå;)
 
Du vet hva jeg mener:)

Den blåfargen er helt nydelig! Greit, sort er "safe", subtilt og går til alt osv, men jeg ville gått for blå som er mer spesielt. Har selv hatt gleden av å prøve begge i min prosess mot ny klokke (jeg valgte jo Hulken), og jeg er ikke i tvil. BLÅ! Når Omega skal inn i min samling er det nettopp AT 38mm blå som er høyest på listen:)

Men, du sier du generelt er skeptisk til farger, så derfor er vel sort det som passer best for deg. Jeg vet at du ikke kommer til å angre uansett hva du velger. Jeg ville valgt den blå uten tvil :)


xoxo
 
Gikk med min Seamaster med blå skive og bezel i 15 år og begynte å bli litt ferdig med blått. Vurderte PO opp mot Panerai når ny klokke skulle velges. PO ville blitt i sort på bakgrunn av en endring. Men når jeg ser AT i blå og sort opp mot hverandre, så synes klokken fortjener blå skive. Prikken over i'en lissom ;) En klokke jeg selv ikke har vært kjent med, men som definitivt kan være med i senere vurderinger.

Ville gått for den maritime fargen, blå. Ship O'hoy!
 
Hadde kjøpt den blå selv. Vurdert den grå og sort som alternativ om de andre ikke var tilgjengelig. Skiven fortjener litt mer spill en den sorte klarer å gi synes jeg:)
 
Blå ser fantastisk ut på bildet, men svart er mer anvendelig.

Har hatt svart selv, fantastisk klokke!
 
Spørsmålet er; hvem er det som skriker "kjøp meg" av de to når du har de på armen? Det er du som skal gå med den, ikke vi.
 
Sort er mest allsidig av de to, den blå har gjerne mest "sting". Jeg ville også vurdert hvit.
Så mye hjelp herfra :p:eek:

Nydelig klokke uansett skive :)
 
Spørsmålet er; hvem er det som skriker "kjøp meg" av de to når du har de på armen? Det er du som skal gå med den, ikke vi.

Sort er mest allsidig av de to, den blå har gjerne mest "sting". Jeg ville også vurdert hvit.
Så mye hjelp herfra :p:eek:

Nydelig klokke uansett skive :)



Den som roper "kjøp meg" høyest er den sorte. Denne er det logisk beste valget til en allrounder. Men som @mikkemus23 sier; så har den blå mest sting og skiller seg hakket mer ut. Og jeg vil jo at den skal synes...

Takk for mange tilbakemeldinger! Dere har om noe, gjort det enda mer vanskelig :p:p
Nei er vel bare å dra ned til AD å se på begge to irl... Igjen.
 
Redigert av en moderator: