Omega Aqua Terra 38,5mm

Som et suplemang til en samling, hvit. Da en klokke med hvit skive kler en hver samling.
Har man en hvit skive fra før, Blå. Da har man noe litt annerledes, som fortsatt funker til det meste, men gir et enda litt større spenn i samlingen mtp bruk/situasjoner osv.
Skal man ha en som sklir inn i de aller fleste/alle situasjoner og i tillegg er noe usikker på fargevalg ...SORT
My 2 cents:D
 
Jeg stemmer 52% for svart og 48% for blå. Så jeg hadde selv vært litt i tvil på denne..
Ingen er feil :)
 
Blå er like klassisk som sort men blått er mye sjeldnere enn sort. Jeg hadde absolutt gått for blått. Hadde en periode hvor jeg letet etter Omega Aqua Terra med 2500-verket og blå skive men den var umulig å oppdrive mens den sorte fantes i fleng. For å variere på den kan du supplere med Omega Mesh-lenke. Fåes på nett for 3-4000 kroner. Lykke til med valget.
 
Klokken er bestilt :p

....og vi vet jo hvordan det gikk. Utrolig flott den blå :)

Jeg er i samme situasjon som trådstarter. Har latt min PO gå til fordel for et planlagt kjøp av AT.

Jeg heller i skrivende stund mot sort skive. Og spørsmålet er da om noen har noen tanker og den grå skiven. Ref. 231.10.39.21.06.001

Beklager at jeg kupper tråden....
 
Redigert:
....og vi vet jo hvordan det gikk. Utrolig flott den blå :)

Jeg er i samme situasjon som trådstarter. Har latt min PO gå til fordel for et planlagt kjøp av AT.

Jeg heller i skrivende stund mot sort skive. Og spørsmålet er da om noen har noen tanker og den grå skiven. Ref. 231.10.39.21.066.001

Beklager at jeg kupper tråden....

Flotte klokker begge disse. Kun prøvd den svarte, men tenkte mye på den grå også når jeg vurderte AT. Ble aldri helt klok på om den grå var en utgått modell?

En liten skrivefeil i ref. Skal være:
231.10.39.21.06.001
 
Flotte klokker begge disse. Kun prøvd den svarte, men tenkte mye på den grå også når jeg vurderte AT. Ble aldri helt klok på om den grå var en utgått modell?

En liten skrivefeil i ref. Skal være:
231.10.39.21.06.001
Rettet:)

Trodde ikke den var det. Flere AD'er som har den, og står på Omega sine sider.
 
Sikkert jeg som har misforstått:)

Jeg begynte å tenke litt på det du sa @seg. Ser nå at grå skive har en annen font på dato en det sort har. Sort har den samme som den nyere blå. Noen som vet hva dette skyldes?
På 2500 kan man vel skille forskjellige versjoner ut fra bla fonten på dato om jeg ikke husker feil?

Grå

Sort

Blå
 
Redigert av en moderator:
Jeg begynte å tenke litt på det du sa @seg. Ser nå at grå skive har en annen font på dato en det sort har. Sort har den samme som den nyere blå. Noen som vet hva dette skyldes?
På 2500 kan man vel skille forskjellige versjoner ut fra bla fonten på dato om jeg ikke husker feil?

Søkte litt for å prøve å finne hvor jeg hadde fått det fra at den var utgått og ser det er ikke tilfelle, men skifte i font kommer visst fra ca 2 år tilbake da de oppgraderte til Si14. ref: Aqua Terra Mid-size Grey vs Black

Linken over ga også noen gode tips til forskjeller på fargene. På bilde ser de jo veldig like ut:)
 
Redigert av en moderator:
Jeg kom over dette forumet for en tid tilbake, og det kan fort vise seg å bli en dyr affære :rolleyes:

Øverst på ønskelisten står for tiden en Aqua Terra 38,5mm med sort skive, som trådstarter også vurderte, men så kom jeg over denne:
Seamaster Aqua Terra 150 M Omega Co-Axial Annual Calendar 38.5 mm - Steel on steel - 231.10.39.22.01.001

Har forumets eksperter noen formening om med eller uten månedsvisning er å foretrekke?
Er det ellers noen forskjell på klokkene? Ser at urverket har forskjellige nr (8601 vs 8500), men det sier meg virkelig ingenting.

Alle innspill mottas med takk!
 
Månedvisning (annual calendar) er et mer avansert urverk. Den har en vesentlig høyere pris, klokka er vesentlig større og noe tykkere.
 
Månedvisning (annual calendar) er et mer avansert urverk. Den har en vesentlig høyere pris, klokka er vesentlig større og noe tykkere.

Klokken det linkes til er ikke større. Men den er som du sier muligens noe tykkere. Det kan være et problem. Da 8500 er ganske tykt som det er.
 
Klokken det linkes til er ikke større. Men den er som du sier muligens noe tykkere. Det kan være et problem. Da 8500 er ganske tykt som det er.

Du har rett. Er link til en 38,5mm annual (burde ha sjekket linken før jeg svarte :eek:), viste ikke om den, trodde bare annual var i 43mm. Er det en forholdsvis ny modell?
 
Du har rett. Er link til en 38,5mm annual (burde ha sjekket linken før jeg svarte :eek:), viste ikke om den, trodde bare annual var i 43mm. Er det en forholdsvis ny modell?

Ja den er ny. Fantes ikke tidligere.

Denne er jo lekker. Og billigere en den med anual. Men kommer ikke i 38.5. Kun 41.5 tror jeg.