Omega Aqua Terra 8500 vs Omega Planet ocean 8500

Medlem
2. juni 2012
Sted
Bergen
Hei!

Jeg tenker å kjøpe ny omega :) Har en omega seamaster 2255-80 "electric blue" som jeg kanskje beholder, men som kanskje får seg en bror i samlingen. Jeg sikler på de to overnevnte, men klarer ikke å bestemme meg..Jeg vil ha en utgave i 42mm (41,5 AT) og uten chrono. Klokken skal brukes i hverdagen, på skole, besøk og egentlig som en allrounder. Er svak for klokker med blankt midtledd som jeg har sett at aqua terra komme med?

Hvilke ville de gått for? Vet at det er smak og behag, men her kommer klokkene helt likt ut for min del..

AT29.jpg

OmegaPlanetOcean.jpg

Takk for svar!

Aqua Terra for min del. Et ultraklassisk allroundur. PO ble en skuffelse for min del, synes den presterer mye bedre på bilder enn i levende live. Men det er smak og behag.

Som komplement til EB ville jeg valgt den penere, mer dressy AT (gitt at du opplever EB som et 'sporty' ur)
Skal du ha en klokke som står på egne ben og lar EB gå ville jeg, som er en sporty, tøff, karl, gått for PO som ene klokke. :cool:

No Brainer...Planet Ocean ;)

Men: Stikk og prøv begge. Da finner du fort ut hva som trekker mest. AT er nydelig, men da jeg prøvde den hvite/"opaline", fikk jeg følelsen at den er litt mer "voksen" i uttrykket enn på bilder. Jeg har derfor skiftet side til den sorte ;)
Men igjen, jeg tror du skal ha en PO ;)

Litt enabling...

DSCN4629.jpg

Blir ikke feil uansett hvem av de to, men jeg holder en knapp på AT, særlig siden du som du sier har alt en electric blue og kan jo være greit med noe enda mer dressy også, men samtidig sporty som AT jo er.

AT er en fin klokke, ingen tvil om det. Likevel synes jeg den blir litt traust. Hadde nok valgt PO som allrounder.

No Brainer...Planet Ocean ;)

Men: Stikk og prøv begge. Da finner du fort ut hva som trekker mest. AT er nydelig, men da jeg prøvde den hvite/"opaline", fikk jeg følelsen at den er litt mer "voksen" i uttrykket enn på bilder. Jeg har derfor skiftet side til den sorte ;)
Men igjen, jeg tror du skal ha en PO ;)

Litt enabling...

DSCN4629.jpg

+1

AT er absolutt en meget pen klokke, men jeg mener at PO er mer allsidig, og den perfekte allrounder:)

Prøv begge på hos forhandler. Det forenkler ofte valget, men ikke alltid :p

Jeg ville absolutt gått for Planet Ocean (med orange tall og matt sort bezel insert), selv om jeg hadde hatt en EC.

Det betyr enkelt å greit at dette er en lett avgjørelse, det opplagte valget, Ikkeno å tenke på etc.

Electric blue er den sporty, AT (jeg ville gått for sort skive) blir det litt mer pene uret i samlingen. AT på rem er jo en flott dressklokke, AT på lenke er en flott hverdags/jobb klokke. Ikke noe å lure på...
PO er for lik electric blue i bruksområde, og blir ikke dressy uansett remvalg.

Det betyr enkelt å greit at dette er en lett avgjørelse, det opplagte valget, Ikkeno å tenke på etc.

Electric blue er den sporty, AT (jeg ville gått for sort skive) blir det litt mer pene uret i samlingen. AT på rem er jo en flott dressklokke, AT på lenke er en flott hverdags/jobb klokke. Ikke noe å lure på...
PO er for lik electric blue i bruksområde, og blir ikke dressy uansett remvalg.

Enig med siste taler, men jeg hadde valgt AT med lys skive...

Flott i sola som sommerklokke, og enda litt penere med en svart skinnrem!

Omega...

Hei,

TS, i allefall et fint bilde av AT du har funnet, ha :)

Hvis det skulle ha noen betydning, så kan jeg nevne at dette AT 8500 uret - 41,5mm - er noe av det mest behagelige jeg har på armen.
Mange av klokkene mine er forholdsvis store og/eller tunge på et vis - inkl. PO i 45,5mm utgaven. (Skulle jeg kjøpe PO i dag hadde jeg valgt 42mm utgave uansett).
Men altså svært-svært fornøyd med AT 8500 som hverdagsklokke.
Vekten av kasse blir perfekt balansert av lenken, og klokken "svinger" ikke rundt på håndleddet pga. overvektig kasse.
Ikke for stor - ikke for liten, og i tillegg skader det selvfølgelig ikke at 8500-verket har en fin egenskap for time/datojustering ved forflytning over flere tidssoner. Skivefarge for nesten enhver smak finnes også nå :)

BT

Tusen takk for mange flotte svar og tilbakemeldinger! Tror rett og slett jeg må prøve begge på armen :)