Omega Constellation 18k - 1969 m/originale papirer.

Medlem
1. juni 2011
Hei,

Etter gjennomgang av min fars dødsbo kom jeg over denne klokken.

- Omega Constellation 18k - 1969 med gull lenke.

Følgte også med orginalt sertifikat på uret datert 03.07.1969

Mov.No. 21301156
Ref. BA 168006.

Uret ser ut til og være i 100% originalt stand, og det virker som om det ikke har vært overhalt på en stund.

Da jeg ikke innehar noen form for kunnskap om ur, vil jeg selvsagt ta med dette til en urmaker for takstering.

Men er jo selvsagt veldig nysgjerrig på hva dette kan være verdt ute på markedet.

Setter stor pris på tilbakemeldinger.

Buddy.

Definitivt et funn vil jeg si. Litt avhengig av vekten på lenken vil jeg tippe
en realistisk salgspris 17-20.000kr Noe lavere hvis du vil selge den fort.
Dette forutsetter også at verket er servet og i god stand.

Vanskelig å si noe om verdien off-hand, men jeg kjenner at en 168.006 18k Constellation er en klokke jeg godt kunne tenke meg selv :) Spesielt om det hadde vært en av de sjeldne rose gold utgavene, men så vidt jeg vet ble ikke disse solgt på det Europeiske markedet. Send meg en PM.

Om du ikke beholder den selv, som du burde! Et fantastisk minne etter din far.

Ta gjerne noen bilder å legg ut, lettere å bedømme da! :)

Uret må nok ha en service, vil vel koste deg 3-5000, avhengig av hvem du spør og hva som må gjøres.

Godt funn, håper du beholder denne og lar den gå videre i familien.

Verdien vil nok ligge i området 15-20 000,- tenker jeg :)

En taksering hos autorisert takstmann, som vanligvis også er AD, koster en del kroner. Etter mitt skjønn er det bedre å be om en verdivurdering, uten for mye papirarbeid.

Søk etter tilsvarende ur på eBay og finn en noenlunde prisantydning. Ikke selg hvis du ikke må. Dette er et arvestykke som bare vil stige i verdi - ikke minst når det gjelder affeksjonsverdien for dine etterkommere.