Omega Constellation Pie Pan, helgull

Medlem
8. okt. 2011
Sted
Lillestrøm
En bekjent vil selge denne klokken som er fra ca. 1962. Både kasse og lenke er i gull.

https://www.dropbox.com/s/h011c1iruw64eoo/2013-05-11 16.46.25.jpg?dl=0

Den trenger full service. Krona må mulig også byttes ut, da den ikke lenger kan vris.

Hva må jeg regne med å måtte ut med for service og krona?

Noen anbefalte servicesteder?

Hva er en riktig pris for et slikt ur?

Da klokken har en litt spesiell historie er jeg spesielt interessert i nettopp dette eksemplaret.

På forhånd tusen takk for svar!

Denne har nok fått en kakk. Ser ut som akslingen til krone er gått av da skive og verk ser ut til og være vridd, kan du dra kronen rett ut?

Min bekjent / selger sier nå at service og ny krone ligger på kr 3500.

Spørsmålet er da, hva er en fair pris på selve uret?

Hør med de på omegaforums.net

Der finnes det mange kjennere hva gjelder piepans og jeg vil anta de kan være behjelpelig med prisnivå.

Pen klokke

Lenka er ikke original til denne. Er det 14 eller 18k? Lenka er verdt gullvekten, hvis det er solid gull da. Klokka har kassenr.168.025 kaliber 564. Skjekk på ebay hva de går for og trekk fra servicekosten. Urverket på denne taes ut fra framsiden (front loader).

Hva enn som gjøres på service, Ikke polér kassa og IKKE la Omega gjøre servicen.

Denne er mer ettertraktet pga pie pan skiva. I tillegg er det jo en Automatic Chronometer Official certified + Constellation. Jeg ville ha sagt over 10k om den fikses til brukbar stand.
Dessuten så må man også sjekke om det er gull inni bildet eller ikke :)