Omega gjør endringer på Omega Speedmaster Moonwatch konseptet

Medlem
30. juni 2013
Innlegg
4.341
Sted
Drammen
Se link fra Lervik Ur:

Omega gjør endringer på Omega Speedmaster Moonwatch konseptet. | Lervik Ur

Moon-new-watch-box-open.jpg


En positiv forbedring i mine øyne :)

Veiledende pris går dog opp til 32400 kr som må sies å være en solid prisøkning.
 
På FB oppfattet jeg det som man kunne kjøpe boksen med innhold for 5K. Uansett, kul utvikling at de gir noen "offisielle" alternativer til lenken.
 
Ser ut som Omega er i fullt gang å prise klokkene sine høyere, opp mot Rolex-nivå. Det jeg ikke skjønner er hvordan de kan gjøre dette så radikalt? For meg blir det litt som at Volkswagen plutselig skulle prise sin Passat-modell opp mot Audi A4 eller BMW 3-serie. Vil da tro at de som tidligere valgte Passaten enten vil velge Toyota eller da gå for Audi eller BMW neste gang de kjøper bil? Ikke fordi Passat er dårligere bil enn A4 eller 3-serie, men fordi merkevaren til Audi og BMW er sterkere enn Passat i det prissegmentet.

Noen som har noen tanker?
 
På FB oppfattet jeg det som man kunne kjøpe boksen med innhold for 5K. Uansett, kul utvikling at de gir noen "offisielle" alternativer til lenken.

Det har du rett i @mushkin :) Så ja, å gå til AD å kjøpe kun boksen for 5k er vel kanskje litt friskt :p
 
Redigert av en moderator:
Ser ut som Omega er i fullt gang å prise klokkene sine høyere, opp mot Rolex-nivå. Det jeg ikke skjønner er hvordan de kan gjøre dette så radikalt? For meg blir det litt som at Volkswagen plutselig skulle prise sin Passat-modell opp mot Audi A4 eller BMW 3-serie. Vil da tro at de som tidligere valgte Passaten enten vil velge Toyota eller da gå for Audi eller BMW neste gang de kjøper bil? Ikke fordi Passat er dårligere bil enn A4 eller 3-serie, men fordi merkevaren til Audi og BMW er sterkere enn Passat i det prissegmentet.

Noen som har noen tanker?

Fortsatt et godt stykke unna Rolex-nivå da og Rolex har jo nettopp hatt et solid prishopp selv (dog ikke like drastisk som dette).
 
Jeg tror ærlig talt det fungerer helt fint å prise produktet opp slik de gjør, noen rynker litt på nesa til å begynne med, men så venner vi oss til det. Jeg har både Rolex og Omega og merker ingen spesiell kvalitetsforskjell på de to. Rolexene har inhouse, men for de aller fleste klokkekjøpere spiller vel det liten rolle. Omega gir jo også de som føler seg stigmatisert av Rolex et alternativ de faktisk har hørt om. En del tenker nok at Omega er "dårligere" siden de koster mindre, vil tro at å prise seg opp i samme klasse som Rolex er en stor del av strategien. Det blir uansett spennende å se hvor det ender om noen år, når jeg vokste opp var så vidt jeg husker Audi i VW-kategorien mens de nå sidestilles med BMW og Mercedes.
 
Nok en markedsføringsstrategi fra OMEGA.

"Hvordan kan vi rettferdigjøre en prisøkning på 5000 +?"

"Jo, vi legger ved litt ekstra jalla stash som ingen har bruk for, en eller to ekstra velcro remmer til 20,- og en flott innpakning"

:rolleyes:

Det sagt, jeg synes klokken i seg selv har vært underpriset i mange herrens år :)
 
Ser ut som Omega er i fullt gang å prise klokkene sine høyere, opp mot Rolex-nivå. Det jeg ikke skjønner er hvordan de kan gjøre dette så radikalt? For meg blir det litt som at Volkswagen plutselig skulle prise sin Passat-modell opp mot Audi A4 eller BMW 3-serie. Vil da tro at de som tidligere valgte Passaten enten vil velge Toyota eller da gå for Audi eller BMW neste gang de kjøper bil? Ikke fordi Passat er dårligere bil enn A4 eller 3-serie, men fordi merkevaren til Audi og BMW er sterkere enn Passat i det prissegmentet.

Noen som har noen tanker?

Er vel nettopp dette Volvo gjorde? De priset seg opp nærmere tyskerene. Om det var en bra endring skal jeg ikke begi meg utpå!

Men å si at de nærmer seg Rolexnivå synes jeg er å ta i litt.
 
Et steg i riktig retning for Omega IMO. Jeg er enig i at prisen er stiv, og vel så det,(for esken) men for å se på det på en annen måte;

Vil jeg ha esken: JA!
Er en Speedmasteren verd 32400kr: JA!

I se no problem? :mrgreen:
 
Ser ut som Omega er i fullt gang å prise klokkene sine høyere, opp mot Rolex-nivå. Det jeg ikke skjønner er hvordan de kan gjøre dette så radikalt? For meg blir det litt som at Volkswagen plutselig skulle prise sin Passat-modell opp mot Audi A4 eller BMW 3-serie. Vil da tro at de som tidligere valgte Passaten enten vil velge Toyota eller da gå for Audi eller BMW neste gang de kjøper bil? Ikke fordi Passat er dårligere bil enn A4 eller 3-serie, men fordi merkevaren til Audi og BMW er sterkere enn Passat i det prissegmentet.

Noen som har noen tanker?

Jeg har mest bare én tanke, jeg lurer på hvem som velger seamaster master master 300 foran submariner evt PO.

Forøvrig, var ikke rolex sin siste prisoppgang kun i disfavør Norge?
 
Jeg har mest bare én tanke, jeg lurer på hvem som velger seamaster master master 300 foran submariner evt PO.

Forøvrig, var ikke rolex sin siste prisoppgang kun i disfavør Norge?

Noen liker mora osv. Jeg tenker den samme tanken når jeg er på veien og ser en skikkelig stygg bil i en avsindig farge, med alle valgmuligheter, hvordan gikk noen inn i en butikk en gang i tiden og valgte den bilen der. Kanskje de måtte vente til og med, siden importøren ikke trodde det kom til å gå særlig mange i diaré. Deretter slår jeg meg til ro med at folk er forskjellige og han som fant opp crocs sikkert er stinn av gryn nå.
 
Bra med skrudd lenke, men det meste av prisøningen gikk vel med til de konsulentene som fant opp det ref.nr. Sånt er ikke gjort i en håndvending :p
 
Spennende dette. Blir interessant å se om lenkeforbedringen er merkbar. Dersom den er det, synes jeg prisøkningen er innafor. Ellers er det jo også flott med offisielle remalternativer.
 
Jeg synes egentlig at Speedy-lenken er pokker så god som den er. (Skruer er en velkommen forbedring, men jeg synes at låsen måtte forbedres a la Glidelock for i seg selv å forsvare en prisøkning på 6k.)

Det er tøft at de nå rendyrker månetilknytningen, med valg av tilbehør og utforming av boks. Synes også det er artig at de oppfordrer kjøperen til å eksperimentere med remmer, det er jo trist å la en klokke som Speedy leve på lenken sin hele livet. (Men @Trymulf , det har ikke akkurat manglet på offisielle Speedy-remmer før heller.)

Til syvende og sist er det åpenbart at Omega trengte en måte å "forsvare" oppjekking av prisen på en modell som de ønsker å videreføre uendret. Greit for meg, jeg har en 3570 allerede, og er ellers av de som har valgt Seamaster over Sub :)
 
Redigert av en moderator:
På tide med skrudd lenke.
Fortsatt mye klokke for pengene, men glad jeg kjøpte ny for et halvt år siden. :)

Hva tenker dere om pris på brukt speedmaster nå? Opp eller uforandret?