Omega gjør endringer på Omega Speedmaster Moonwatch konseptet

På tide med skrudd lenke.
Fortsatt mye klokke for pengene, men glad jeg kjøpte ny for et halvt år siden. :)

Hva tenker dere om pris på brukt speedmaster nå? Opp eller uforandret?

Vil tro at prisen gradvis vil øke litt, men tilgjengeligheten på brukte Speedmastere er fortsatt ganske stor på verdensbasis så jeg tviler på at vi får se et voldsomt hopp med det første. Når det er sagt så er det jo ganske lite nyere Speedmastere på markedet her i Norge for tiden så man vet jo aldri. Min er en keeper uansett så jeg bryr meg egentlig ikke så alt for mye :mrgreen:

Omega bør bytte navn på modellen til Greedmaster Professional. Synes dette var stiv pris for skruer vs stifter, et par NATO/velcro-remmer og en lupe.

Er vel for å nå ut til nye kundesegmenter da.

Tøft at de får den til å skille seg litt ut fra de andre modellene sine, klokkens unike historie tatt i betraktning. Tøff boks, og helt OK prisøkning. Har uansett Speedy, og skal aldri kvitte meg med den! :D

Syntest det var på høy tid at speedmasteren fikk en egen boks, og at omega spiller på historien. Pris hoppet syntest jeg er helt innenfor. Husker tilbake for noen år siden når jeg kjøpte en tag heuer monaco ny, da var veiledende pris i norge over 44k. Speedmaster er i mine øyne underpriset fortsatt, men jeg ligger temmelig hvitvinsmarinert på sengekanten nå :)

Jeg har mest bare én tanke, jeg lurer på hvem som velger seamaster master master 300 foran submariner evt PO.

Jeg! Selv om det holder med Seamaster for meg. Seamaster Master Master er å overdrive. ;) Har også hørt at de koster tre ganger prisen. :mrgreen:

Karret til meg en av de siste nye 3570.50´ene tilgjengelig her på lørdag. Flunk ny fra butikk er alltid bra, så jeg er fornøyd med det!

Vil absolutt si at det var på tide å bumpe opp prisen på speedmasteren. Sett i forhold til sine tidligere jevnbyrdige konkurrenter (Daytona og Navitimer) har Speedmasteren blitt liggende overraskenede lavt i pris. Nå har jo ikke Omega tidligere gjort noen endringer for å kunne "forsvare" et prishopp. 5K opp for speedmasteren er kanskje litt mer enn den vanlige årlige økningen hos de fleste klokkeprodusentene, men langt fra hårreisende. At man får meg litt gadgets og et par remmer ekstra er jo bare en bonus.

Antar at bruktprisen også vil øke. Ikke det at det er så mange til salgs for tiden :p

Sett i forhold til sine tidligere jevnbyrdige konkurrenter (Daytona og Navitimer) har Speedmasteren blitt liggende overraskenede lavt i pris.

Det er vel heller ikke helt riktig å sammenligne 3570 med Daytona og Navitimer. Begge de to har jo hatt en viss teknisk utvikling, og inhouseverk. Slik sett er det nok riktigere å sammenligne dem med Speedy med 9300-verket, og den ligger jo litt nærmere dem i pris. :)

Jeg fikk kjøpt et meget pent eksemplar i dag på bruktmarkedet - en fra juni 2014 kjøpt ny i Norge. Lite speedmaster til salgs for tiden brukt.
Så veldig fornøyd med kjøpet. Dessverre er det nok slutt på den perioden hvor vi kunne få pene eksemplarer relativt ofte på tidssonen og finn til ca 15-16 tusen. Det var mye klokke for pengene det

Redigert:
Håper du er fornøyd, @Amund :D

Jeg fikk kjøpt et meget pent eksemplar i dag på bruktmarkedet - en fra juni 2014 kjøpt ny i Norge. Lite speedmaster til salgs for tiden brukt.
Så veldig fornøyd med kjøpet. Dessverre er det nok slutt på den perioden hvor vi kunne få pene eksemplarer relativt ofte på tidssonen og finn til ca 15-16 tusen. Det var mye klokke for pengene det

Redigert av en moderator:
@klokka - ja, jeg har gått med klokka det siste døgnet og synes den er meget flott. Glad for å få en så lite brukt Speedmaster.

@klokka - ja, jeg har gått med klokka det siste døgnet og synes den er meget flott. Glad for å få en så lite brukt Speedmaster.

Synes klokker skal se brukt ut jeg, sålenge det reflekteres i prisen :)

Vi må nok over 20k for å få speedyer nå ja :)

Vi må nok over 20k for å få speedyer nå ja :)

Det lå ute en med saffir baklokk noen minutter i går på finn.no til 12,5 komplett med boks og sertifikat samt nyservet. Dessverre noen som snappet den før meg. Utrolig godt kjøp for den som fikk kjøpt den hvis tilstand var som oppgitt.