Omega lommeur

Medlem
25. des. 2019
Sted
Gjøvik
Jeg har hatt ett lommeur liggende i alt for mange år som jeg har arvet fra min bestefar som han har arvet fra sin far. Jeg nysgjerrig på ett par ting, inne i selve huset på klokka er det gravert inn masse forskjellige bokstaver og tall-setninger, jeg lurer veldig på hvorfor og hva de står for? Også lurer jeg på om noen vet noe om uret jeg har, alder, verdi etc? Og til slutt, er det verdt å restaurere? :)

God jul!

Vedlegg

• IMG_2596.JPEG
    IMG_2596.JPEG
    98,6 KB · Visninger: 0
  • IMG_2597.JPEG
    IMG_2597.JPEG
    76,7 KB · Visninger: 0
  • IMG_2598.JPEG
    IMG_2598.JPEG
    55,6 KB · Visninger: 0
  • IMG_2599.JPEG
    IMG_2599.JPEG
    70,5 KB · Visninger: 0
  • IMG_2600.JPEG
    IMG_2600.JPEG
    112,1 KB · Visninger: 0
  • IMG_2601.JPEG
    IMG_2601.JPEG
    118,7 KB · Visninger: 0
  • IMG_2602.JPEG
    IMG_2602.JPEG
    126,6 KB · Visninger: 0
Disse nummere er identifikator som forteller om tid, sted og innhold i klokken.

Noen investeringer er det neppe i klokken, men som minne vil den være verd en service og overhaling. Noen visere trenger du, men slikt kan en dyktig urmaker hjelpe med.

En vanlig service vil nok ligge på 3-4000. Visere vil kunne koste "alt mulig " . Tipper ikke mye. Til gjengjeld sitter du med et artig minne.

Min svoger har et lommeur som brukes til bunaden. 2 ganger i året. Det går fint etter overhaling. (3500 betalte han). Klokken skulle egentlig vært med på Titanic, men eieren rakk ikke båten.

8

Disse nummere er identifikator som forteller om tid, sted og innhold i klokken.

Noen investeringer er det neppe i klokken, men som minne vil den være verd en service og overhaling. Noen visere trenger du, men slikt kan en dyktig urmaker hjelpe med.

En vanlig service vil nok ligge på 3-4000. Visere vil kunne koste "alt mulig " . Tipper ikke mye. Til gjengjeld sitter du med et artig minne.

Min svoger har et lommeur som brukes til bunaden. 2 ganger i året. Det går fint etter overhaling. (3500 betalte han). Klokken skulle egentlig vært med på Titanic, men eieren rakk ikke båten.

8

Okei, takk for svar! :D Har tatt kontakt med en lokal urmaker, så håper på svar like over nyttår. Ha en forstatt fin julefeiring. :)

• Liker
Reaksjoner: Grendel