Omega Lume

Medlem
21. feb. 2008
Sted
3970 LANGESUND
Lumenition:
HPIM0063.jpg

Og Am Cup Lume

HPIM0072.jpg

Disse klokkene funker nesten som lommelykt når det er mørkt.:D

Herlige bilder! Du har en flott Omega-samling miczer! Er litt sjalu på minst et par av dem.....

Kult bilde. Fin samling. Great white er sjelden å se. Gratulerer med ny Am Cup, forresten!

Omega klokker

Dette er noen av de innkjøp som er gjort nå i sommer. De går nå til det mørke hvelvet i morgen for å gå i dvale.

Jeg var litt usikker på om den Am Cupen var ekte for det manglet serienr på lug og jeg fikk den levert i en humbug boks som det sto (box made in thailand) under.:confused: Så da måtte jeg jo bare se å få den åpnet. Heldigvis så det greit ut inne i klokken med rubb og stubb av Omega signerte parts. Jeg reagerte derimot på at verksnummeret var slipt bort. Det er vel snakk om en fra det mørkere gråmarked? Den skulle også ha vært sett over av AD, som forøvrig hadde skrevet en attest på klokken. Når jeg kom hjem og kikket på denne attesten ser jeg jo at det bare er et skriv på hvor mye nyprisen var på denne modellen, ingenting som kobler skrivet med klokken. Har 10 dagers retur på klokken. Men jeg tror jeg beholder den. :eek::eek:

Jeg skjønner ikke vitsen med å fjerne nr på verket så lenge det er en Limited Edt. Med et eget serie nr på kassen?

HPIM0064.jpg

Hvorfor i dvale, miczer? Det må da være artigere å bruke dem? :D

Dvale

Hvorfor i dvale, miczer? Det må da være artigere å bruke dem? :D

Vel, sant nok. Men vil helst ikke ha for mange klokker her hjemme pga sikkerhet. En bekjent av meg og dama hans våknet midt på natten av at to personer iført finlandshette sto og pekte på dem med pistoler. Alle urene, smykkene og kontanter til han og samboersken hans ble stjålet og har ikke kommet til rette igjen. Så jeg vil helst ikke ha fler enn et par klokker hjemme samtidig. Og da gjerne helst ikke av de dyreste modellene.

Har stort sett bare de eldste klokkene her hjemme. Men det begynner jo å bli litt priser eller verdier på vintage klokker så de flyttes vel til bankens hvelv de også snart.
Alternativet er jo å skaffe seg et sikkerhet/verdiskap, men de koster jo litt å kjøpe når det skal være litt plass i dem. Ulempen med verdiskap hjemme er jo at man har lett for å låse dem opp under gun-point.

Americas Cup ja, Bjerke i Bergen hadde et tilbud på en slik klokke for en god del år siden. Husker jeg var veldig usikker på hva jeg skulle gjøre, men valgte å ikke kjøpe. Merker at jeg angrer litt nå. Er ikke bezelen i hvitt gull på den der? En flott samling Seamastere du har.

Am Cup

Americas Cup ja, Bjerke i Bergen hadde et tilbud på en slik klokke for en god del år siden. Husker jeg var veldig usikker på hva jeg skulle gjøre, men valgte å ikke kjøpe. Merker at jeg angrer litt nå. Er ikke bezelen i hvitt gull på den der? En flott samling Seamastere du har.

Jepp, det stemmer. Inlegget i kransen er i 18k hvitgull, det er med andre ord ikke så veldig mye gull, mulig at det er snakk om 2 eller 3 gram gull kanskje noe mer. Prisene på bruktmarkedet har skutt i været det siste året selv om det ikke er det helt store samle objekt med 9999 stk produsert.:)

Det er mange ur jeg angrer for at jeg ikke har kjøpt også, og ikke minst som jeg angrer for å ha solgt.
Sånn er det bare, uansett hva man holder på med.
HPIM0072-1.jpg

Omega Non A.c.

Gratulerer med ny AC Miczer:)

DSC_4654.jpg

IMG_0175.jpg

Jon

Jeg skulle gjerne hatt en sånn også, send meg gjerne et P.m. dersom du finner ut av at du vil selge den en eller annen gang.;) Noe av det råeste fra Omega synes jeg. Synd at Omega ikke lager disse klokkene lenger.
De nyere klokkene til Omega er ikke så intr for min del, med unntak av Aqua Terra klokkene som jeg liker, men ikke har anskaffet meg enda, så det får bli en av dem neste gang det skal kjøpes klokke;)

Enig med deg. Jeg kjøpte min uten egentlig å ha sett annet enn bilder. Liker den godt, så det kan ta litt tid med den PM'en;)
Tror aldri den var kjempepopulære i konkurransen med sort og blå, men ser prisene på de få brukte som jeg har sett er relativt gode om dagen.

Kan ellers anbefale en AT

DSC_4657.jpg

Jon

A.T.

Enig med deg. Jeg kjøpte min uten egentlig å ha sett annet enn bilder. Liker den godt, så det kan ta litt tid med den PM'en;)
Tror aldri den var kjempepopulære i konkurransen med sort og blå, men ser prisene på de få brukte som jeg har sett er relativt gode om dagen.

Kan ellers anbefale en AT

DSC_4657.jpg

Jon

Jepp, der har du den, det er den jeg kommer til å gå for, kun tid og dato, ikke noe kronograf, selv om AT er pen som kronograf så liker jeg best de enklere modellene.

Ofte så er det jo de modellene som er minst populære som ny som ender opp på samle listene, se feks bare på Rolex Millgauss av den første modellen, de er jo nesten ikke å få tak i for penger nå.:)