Omega Ocean Planet 600 vs Submarine

Medlem
20. okt. 2015
Sted
Tønsberg
Hei.
Planlegger mitt første klokkekjøp
og har sett litt på en Omega Seamaster Planet Ocean 600 42mm.
Vurderer også en brukt Submariner
fremfor omega. Noen som har noen tips til hva som vil være lurest. Submariner er fra 1995 uten papirer eller sertifikat

Vh Kristian

Redigert:
Jeg har testet begge. Jeg kjøpte først PO 8500 i svart. Rå klokke, men etterhvert ble suget etter en sub for stort. PO ble solgt og kjøpte deretter en ny sub (116610).
Grunnen, som du kanskje er ute etter, kommer her: PO røyk til fordel for sub fordi jeg oppfatter suben som mer anvendelig. Den er mindre, lavere og mer tidløs. Suben er vesentlig kjedeligere enn PO, men det er nettopp det jeg liker ved den. Ikke noe tull, bare rett og slett en fet klokke som passer til så og si alt. Det at den holder seg godt i verdi er vel også bare en bonus:)

• Liker
Reaksjoner: kristian88
Det er flotte klokker begge to. Klassikere hver på sin måte. Ultra klassisk blir Sub. Uten tvil, MEN jeg ville ikke ha avskrevet PO for det. Hvilken ligger best på din arm? Et tykkere håndledd vil uten tvil kunne bære en PO med stil i mang mange år! Størrelsen vil kunne bli Submariner sin fordel. PO finnes også i 42mm, og bør ikke undervurderes.

Se på hvilken som passer deg. Uansett valg, så vil du alltid finne en kjøper om du angrer!

Husk at jakt og prøving er halve moroa!

Lykke til!

8

• Liker
Reaksjoner: kristian88
Litt uklart her, vurderer du en ny PO mot en 95' sub, eller er begge brukte?

Heller en ny PO enn en 95' sub, men hvis begge er brukte så heller en sub enn en PO av samme grunner som over.

Hei.
Planlegger mitt første klokkekjøp
og har sett litt på en Omega Seamaster Planet Ocean 600 42mm.
Vurderer også en brukt Submariner
fremfor omega. Noen som har noen tips til hva som vil være lurest. Submariner er fra 1995 uten papirer eller sertifikat

Vh Kristian
Helt klart PO

1100818697619787737_174018858