Omega på finn.no

Medlem
9. aug. 2010
Sted
Bergen
Håper dere "Omeganerder" kan hjelpe meg med denne:
Selger hevder det er en "mid-size" (jeg antar det er det han mener;) - men jeg mener klart å skimte "Chronometer" på skiven som vel indikerer at det ihvertfall ikke er en kvarts:confused: Finner ikke noen opplysninger på Omega sin vintageside at denne modellen ble produsert i mid-size- vet dere noe om dette? Har bedt selger sende bilder av papirene han angivelig har, men responsen uteblir...

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23804445

Jeg tror ref.nr på den der er 2552.80. Du kan se en del bilder av en slik på denne siden (scroll noe nedover).

Stemmer det. Fullversjonen har 2532.80.
Den kan sees på Omega sine vintagesider
Den finnes i quartz også

eMuseumPlus

Jon

Takk for svar. Når det gjelder betegnelsen "Chronometer" på Omega; er det "forbeholdt" mekaniske verk eller finner vi det på kvartsur også?

Omega på finn

Håper dere "Omeganerder" kan hjelpe meg med denne:
Selger hevder det er en "mid-size" (jeg antar det er det han mener;) - men jeg mener klart å skimte "Chronometer" på skiven som vel indikerer at det ihvertfall ikke er en kvarts:confused: Finner ikke noen opplysninger på Omega sin vintageside at denne modellen ble produsert i mid-size- vet dere noe om dette? Har bedt selger sende bilder av papirene han angivelig har, men responsen uteblir...

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23804445

Det er en mid size klokke... Med auto verk

Takk igjen - hadde fått det for meg at Omega ikke puttet autoverk i mid-size, men selvsagt gjør de det..:oops:

Takk igjen - hadde fått det for meg at Omega ikke puttet autoverk i mid-size, men selvsagt gjør de det..:oops:

En annen liten huskeregel med mid-size og full size er at mid sizen har kun plass til kalederen (kl 15:00), mens full-size har plass til kalender og et grønt "punkt" på skiven (større plass).
En enkel måte å se forskjell på strl via bilder fra nettet er å se etter om den har det grønne punktet til høyre for kalenderen:D

En annen liten huskeregel med mid-size og full size er at mid sizen har kun plass til kalederen (kl 15:00), mens full-size har plass til kalender og et grønt "punkt" på skiven (større plass).
En enkel måte å se forskjell på strl via bilder fra nettet er å se etter om den har det grønne punktet til høyre for kalenderen:D

Ahh-genialt! VELDIG ofte "glemmer" jo kjøper å opplyse om at det er en mid-size det er snakk om, så denne huskeregelen var grei. Takk:)