Omega Planet Ocean eller Panerai Luminor

Omega Planet Ocean eller Panerai Luminor

• Omega Planet Ocean

Stemmer: 0 0,0%
  • Panerai Luminor

Stemmer: 0 0,0%

• Antall stemmer
    0
U

Uregistrert bruker 2159

Guest
Jeg har planer om å kjøpe en av disse to klokkene men jeg sliter litt med å velge.

Det skal være en klokke som passer alle anledninger.

Lager en liten poll for hjelp.

Setter veldig pris på hvis dere tar dere et minutt for å stemme på den som hadde vært det beste kjøpet.

Skriv gjerne en begrunnelse også:)

Panerai er Panerai. Enten kan du gå med det eller så kan du ikke. Når det er sagt så har de alltid fascinert meg, men jeg kan ikke gå med de. (Du skal nok se at jeg må svelge den kamelen en vakker dag.)

PO kan brukes til det meste. Fantastisk klokke om ikke den mest spennende.

Hvis alle anledninger inkluderer dressy, så må du kanskje se deg om etter et tredje alternativ? F.eks en no date sub eller explorer. Eller Speedy pro! Lite originalt men fungerer ypperlig.

Liker Panerai best og spesielt Radomir serien. IMO den mest anvendelige og elegante. Også svak for 1950-kassen, men den blir for stor og tykk for mine håndledd.

Hvis jeg først skal kjøpe meg dårlig/treg kundeservice kommer det til å bli en Panerai.
Swatch-gruppen troner vel den kategorien...:-?

PO er for meg et kjedelig valg, med en i mine øyne kjip designfeil; manuell heliumsventil. En ide jeg ikke kjøper.

Panerai gir meg en god følelse hver gang jeg prøver det på hånda. Sandwichskiven er lekker og med nye modeller vil de kunne passe alle. Luminor 40mm,42mm og 44mm.
Radiomir 42mm og 45mm.

Men det viktigste rådet... Ikke bry deg om pollen, kjøp den klokka som gjør at pulsen din stiger og som du har lyst til å leve med.

Panerai > Omega.

Men, jeg hadde ikke lagt Radiomir helt på hylla. Det er mange kule Luminor modeller, men en clean Radiomir slår Luminor i min verden.

Enig med Mathfjeld, skal du bevege deg inn i Panerai land (vil du assosieres med Sylvester Stallone så er det din greie ;) ) så er radiomir veldig fine!

b7b48d42c94e11e1b00112313800c5e4_7.jpg

fa6c08bec77c11e18cf91231380fd29b_7.jpg

Jeg har begge to, og de er så forskjellige at det er vanskelig for meg å velge en favoritt. POen er definvit mer allsidig mens Paneraien har en ekstra coolness over seg med det spesielle designet. 50/50

Lov med "ja takk, begge deler"-svar? ;)
Har lengr holdt PO som grail å trakte etter. Efter test med nye sub no-date og alle bra Panerai-bilder gjør at valget slett ikke er enkelt. Men velgeprosessen er jo halve moroa.

Ville nok, som tipset over, gått inn i meg selv og ikke ut i en poll for å finne svar.
Pam tror jeg er veldig enten eller klokker og PO tryggere/kjedeligere om du så vil

Prøv PO på armen i tillegg til div PAM modeller med forskjellige kasser.

I de fleste tilfeller kommer svaret av seg selv når du får prøvd de på.

Tusen takk for hjelpen alle sammen!

Gjorde som mange av dere skrev, var og prøvde PO og et par Panerai på armen.

Jeg likte både PO og Panerai veldig godt. Skulle gjerne hatt begge to, men valget har falt på en Panerai 112.

Nu vel, ikke før du har postet noen bilder :p

Gratulerer så mye!

har ikke kjøpt klokken ennå. Har bare klart å velge hva jeg skal gå for.

Klokken blir ikke kjøpt før i Desember regner jeg med. Da har jeg noe å glede meg til.