OMEGA Planet Ocean GMT

Kul klokke. Min PO of choice var egentlig den med oransje bezel, men mulig jeg må gå for denne i stedet

Som jeg skrev i Seamaster-tråden er jeg litt usikker. Den er definitivt interessant, men lurer på om jeg synes det er litt vel mye oransje. Synd at den ikke har keramisk bezel også, men det er vel kanskje det samme problemet som Rolex har pepsi-ring i keramisk variant.

At den er så forferdelig som en del på nettet mener, er jeg slettes ikke enig i :)

Men skulle jeg valgt et ur fra Omega med GMT-funksjon, hadde jeg nok valgt en Aqua Terra i dag.

Klokken ser jo ganske bra ut og størrelsen er jo spennende med en mellom ting av de to eksisterende størrelsene. Men hva skal man egentlig med en dykker med GMT? Spent på hvordan denne kommer til å slå ann i markedet. Burde trolig komme en utgave i sort også for tiltrekke seg fler kjøpere.

Klokken ser jo ganske bra ut og størrelsen er jo spennende med en mellom ting av de to eksisterende størrelsene. Men hva skal man egentlig med en dykker med GMT? ..............................

@maghas9 ,dette er ikke en "dykker". Det er et GMT ur (reise ur) som er særdeles trykktett og som har en manuell heliumsventil. Med andre ord ikke et ur for den vanlige rekreasjonsdykker, men et funn for en metningsdykker - kansje.

edit: Per definisjon så skal et dykker ur ha mulighet for tidtaking ("measure elapsed time" som det står i en eller annen standard som jeg ikke husker nummeret på i farten)

Frode.

Redigert av en moderator:
@maghas9 ,dette er ikke en "dykker". Det er et GMT ur (reise ur) som er særdeles trykktett og som har en manuell heliumsventil. Med andre ord ikke et ur for den vanlige rekreasjonsdykker, men et funn for en metningsdykker - kansje.

edit: Per definisjon så skal et dykker ur ha mulighet for tidtaking ("measure elapsed time" som det står i en eller annen standard som jeg ikke husker nummeret på i farten)

Frode.

Ventet nesten at en slik påpekning kom:) Er i og for seg enig med deg.. men PO er jo egentlig en dykker og denne klokken er jo egentlig en dykker, enig? Men så lager de en GMT ut av den og da er det i min bok enten en ræva dykker eller et ræva GMT ur :p Setter dette litt på spissen nå altså.

Redigert av en moderator:
Ventet nesten at en slik påpekning kom:) Er i og for seg enig med deg.. men PO er jo egentlig en dykker og denne klokken er jo egentlig en dykker, enig? Men så lager de en GMT ut av den og da er det i min bok enten en ræva dykker eller et ræva GMT ur :p Setter dette litt på spissen nå altså.

He he - her var det skikkelig rævkjør:eek: Nei, denne klokka er en tool watch for en meget snever bruksgruppe som sannsynligvis aldri kommer til å kjøpe den selv. De to metningsdykkerene som jeg kjenner går meget sjelden med ur på armen og bruker/brukte aldri ur på jobb (les: i kammeret). Så hvem kommer til å kjøpe dette uret da? Sannelig om jeg vet, i hvertfall ikke jeg.

Men som du vet, det er mange rare mennesker der ut. Se bare på alle dem som løper rundt med AP RO Offshore på armen :cool:

Frode.

Nå har jo Omega hatt GMT-versjon av seamasteren i mange år allerede. Riktignok uten HEV, men jeg antar vel at den ikke er mindre tett av den grunn :)

Til den bruken som disse urene nok faktisk ser, synes jeg at GMT er en attraktiv komplikasjon.

Jeg klarer for øvrig ikke helt å bestemme meg når det gjelder utseendet, mulig det blir litt mye med oransje tall rundt hele bezelen. Men den har allerede vokst på meg siden første gang den ble postet her :)

Jeg klarer for øvrig ikke helt å bestemme meg når det gjelder utseendet, mulig det blir litt mye med oransje tall rundt hele bezelen. Men den har allerede vokst på meg siden første gang den ble postet her :)

Den må nok prøves på lanken. Men jeg tipper det vil bli en knall sommerklokke :)

Syntes GMT'n var knalltøff jeg! Skikkelig sommer beater, nesten så jeg vurderer en selv. Nesten...

Føler denne er helt OK, ikke mer egentlig.. Argumentene for at GMT på en dykkerklokke er helt feil utgår, hvor stor % andel av solgte PO blir brukt som dykkerklokker? Grunnen til at denne ikke helt slår an er jo at den originale PO er både penere og tøffere.

IMG_0220_zpsf2847709.jpg~original

Finere når den ikke er så veldig blå IMO.. :D