Omega PO 42mm for stor til meg?

Medlem
23. aug. 2010
Innlegg
12
Vurderer å kjøpe meg en omega PO seamaster, og var å prøvde 8500-versjonen idag.
Utrolig fin klokke, men ble litt usikker om den kanskje var litt stor til meg.
Hva synes dere? Skal sies at den virket støre på bildene enn i virkeligheten.

IMG_4733.jpg

IMG_4735.jpg
 
Et godt råd pleier å være at lugsen ("hornen") ikke må stikke ut lenger enn håndryggen.
Ser jo ikke ut til at så er tilfelde, er vel kanskje også litt forvirrende når lenken er så pass mye for stor

Spontant utifra bilder ser det bankers ut
 
ja, likte den veldig godt og blir sikkert enda bedre når man får tilpasset lenken.
Eneste jeg er usikker på er høyden. Hadde ingen betenkeligheter med dette i butikken, men blir jo annereldes i daglig bruk.
 
Som så mye annet er det en vanesak. Husker da jeg gikk ut av butikken med min første PO 42, som også var mitt første automatiske ur- følte jeg gikk med slagside! Etter noen dager, var det motsatt- følte meg naken når jeg ikke hadde den på....
Med tanke på annenhåndsverdien, ville jeg klinka til. Reduced er relativt mye vanskeligere å avhende senere, hvis du skulle ønske det.
 
er i bangkok nå og her skulle dem ha 35000 kr for den. Nesten samme som i Norge.
Andre land som lønner seg å handle klokke i? Noen som vet hva prisen ligger på i England?
 
er i bangkok nå og her skulle dem ha 35000 kr for den. Nesten samme som i Norge.
Andre land som lønner seg å handle klokke i? Noen som vet hva prisen ligger på i England?
Du blir ofte forundret hvor greit slikt er priset i Norge, går du dessuten for gråmarked (www.urverket.no) eller kan slå av en prat med AD så er prisene helt på linje med hva du ellers finner der ute og når du må momse det inn er det sjeldent (aldri?) noe å spare.
@Mogens - land er ikke å forakte heller, han opererer oftest med bruktpris på (nesten) ubrukt ;)
 
Redigert av en moderator:
er i bangkok nå og her skulle dem ha 35000 kr for den. Nesten samme som i Norge.
Andre land som lønner seg å handle klokke i? Noen som vet hva prisen ligger på i England?

Norge er et land med veldig gunstige priser etter min mening. Med mva og stell så blir det generelt dyrere; og om noe, bare litt billigere. Ikke mye å spare. Jeg ville heller satset på å gå til lokal AD og pleiet forholdet og fått god pris der. Får med goodwill, reklamasjon og hele sulamitten på kjøpet:eek:
 
Synes den ser veldig høy ut, og jeg føler den er veldig høy når jeg prøver den på armen. Men jeg har litt annen smak enn de fleste her inne, så det er sikkert ikke noe å bry seg om.
 
ja, likte den veldig godt og blir sikkert enda bedre når man får tilpasset lenken.
Eneste jeg er usikker på er høyden. Hadde ingen betenkeligheter med dette i butikken, men blir jo annereldes i daglig bruk.

Til hverdagsbruk kan det være en liten ulempe med "høy" klokke er ihvertfall min erfaring. Da den lett kommer borti dørkarmer osv. Ja, den lager merker! Men heldigvis ikke på klokken :) Mulig det bare er meg :confused:
Uansett så syntes jeg du kledde klokken kjempe godt! Kjør på :cool:
 
Jeg syntes at du kledde den kjempegodt og syntes at du bør gå for denne.

Jeg prøvde selv denne modellen forrige uke og må si at jeg likte den kjempegodt. Er selv på utkikk etter en PO nå.

Når det gjelder kjøp fra Blackburn ville jeg nok ha droppet det fordi det ikke er noe å spare på det.

Hos Iconic Watches koster klokken: 26317kr + frakt + moms på 25%.

Hos Protid koster klokken 38000kr, hvis du klarer å godsnakke litt med din AD og klarer å få 10% rabatt som er vanlig å få havner du ganske likt.

Hvis du kjøper den hos AD her i Norge vil du få en garanti på klokken. Du vil ha en fysisk butikk å gå til hvis du er uheldig og noe skulle skje med klokken. Du vil få et kundeforhold som er gull verdt hvis du skulle bli flere kjøp i fremtiden.

Protid ønsket å tilby en gratis justering etter noen måneds bruk hvis den gikk for fort/sakte.