Omega PO 42mm serienummer

Medlem
4. nov. 2011
Sted
Østlandet
Hei, og godt nyttår
jeg søker deres hjelp her på sonen ang. ett kjøp jeg gjorde i høst
Etter hyggelig tlf. med Lervik ur kjøpte jeg en PO i oktober, veldig godt fornøyd med kjøpet !
Jeg fikk en bra pris , da jeg fikk inntrykk av at uret var av nyere dato
Men, - jeg har nå sjekket litt ang serienr. som er 78xxxxxxxxx etter det jeg kan forstå kan dette være ett forholdsvis gammelt ur jeg kjøpte.

Hva gjør jeg ? Forslag ?

Hei, og velkommen til TS:) Du kjøpte altså et nytt og ubrukt ur som, da i følge serie nr, trolig er produsert en stund før du kjøpte det?.. Men jeg ser vel ikke helt problemet med det, eller hva du her egentlig vil ha svar på? Er det noe problem med uret eller tenker du i forhold til garanti etc?

Etter hva jeg kan skjønne kan uret være produsert for 5 år siden, med tanke på garanti og evt . service kan dette være uheldig eller ? Uret går 7 -8 sek. for fort pr. døgn alt ettersom hvordan det legges om natta

Garantien gjelder fra kjøpsdato, ikke produksjonsdato. At den er "gammel" er for så vidt irrelevant. Mange som stusser på dette, men i praksis har ikke dette noe å si. Ville dog anbefalt at du sørger for å få tatt en service på den mens den fortsatt er innenfor garanti, utover det har ikke dette noe å si egentlig. Nyere revisjoner av urverket har lite å si så lenge du kjøper nytt og har garanti.

Slapp av og nyt klokken :)

Garantien gjelder fra kjøpsdato, ikke produksjonsdato. At den er "gammel" er for så vidt irrelevant. Mange som stusser på dette, men i praksis har ikke dette noe å si. Ville dog anbefalt at du sørger for å få tatt en service på den mens den fortsatt er innenfor garanti, utover det har ikke dette noe å si egentlig. Nyere revisjoner av urverket har lite å si så lenge du kjøper nytt og har garanti.

Slapp av og nyt klokken :)

Takk, det var det svaret jeg ønsket å høre. Ja, jeg nyter uret til fulle !
Jeg vil sende uret til Lervik som får justert og tatt service på det nå i vår

Er bare å slappe av ja.

Eneste en kunne argumentert på er at oljen skulle være blitt tørr.. Men på 5 år nekter jeg å tro at det skal være et problem..
Jeg regner med uret stort sett har stått i ro, så da har det jo ikke hatt gangtid og slitasje..