Omega PO vs IWC Aquatimer

Du får spørre @Tom Henriksen om den er tøff nok :p Har fått inntrykk av at han misbruker Subene sine slik de skal. Så får han heller korrigere meg :)

Uten at jeg eier en Sub selv, så syns jeg det virker som en allrounder som er lett å dresse opp, samtidig som det virker som en beater av de sjeldne. Men igjen - uten at jeg innehar noen som helst erfaring med klokken selv.

Hva valget ditt angår hadde jeg gått for IWC. PO er mer en hvermannsens klokke, mens IWC er mer et merke for kjennere. Mer morro når man har noe ikke man ser på så mange andre håndledd :)

Ja, jeg har både Sub og Sea Dweller som beater gjennom mange år, foretrekker Sea Dwelleren. Når det gjelder PO og IWCen har jeg ingen erfaring med disse, begge er nok solide og fine beatere - personlig hadde jeg prøvet IWC.
Tom

Redigert av en moderator:
IWC foran PO any day. Mange fine bilder av den gamle modellen, men den nye er helt klart den råeste.

20140526_164603_zps9zvgdwp8.jpg

Omega er nok "safere", og litt mer kommersielt... Spennende med co-axial urverk til Omega. IWC blir som alle andre der. Selv om merket blir smalere og mer for kjennere i så måte.... Selv liker jeg viserene til PO. Litt uvanlig...

Tja... PO hadde kanskje blitt mitt valg...

:cool:

Jeg synes både IWC sin 3568 og Omega sin PO er flotte, og derfor vanskelig å velge mellom. Men jeg hadde nok valgt 3568 i dag, fordi jeg har lyst til å prøve et nytt merke.

Hadde det stått mellom den gamle 3536 og PO hadde jeg absolutt valgt IWC.
Hadde det stått mellom den nye 3290 og PO hadde jeg absolutt valgt Omega.

Takk for innspill!

Ble av en eller annen merkelig årsak gira på en Submariner og kanskje aller helst den nye Sea-Dweller. Noe av det som fascinerer med Rolex er holdbarheten, den enorme globale interessen og annenhåndsverdien. Får stikke innom en AD og prøve en SD på armen.

Selv om jeg har hatt Aquatimer tidligere så har jeg aldri blitt fortrolig med disse modellene.

Planet Ocean med in-house verk ville vært mitt valg.