Omega PO XL vs. Breitling Superocean Steelfish

Omega Planet Ocean XL vs. Breitling Superocean Steelfish

• Superocean Steelfish

Stemmer: 0 0,0%

• Antall stemmer
    1
Medlem
15. juli 2009
Synes begge disse klokkene er helt fantastiske, men er i tvil om hvilken jeg liker best. Fordeler og ulemper med begge klokkene.

Planet Ocean er det jo veldig mange som har nå, men co-axial verket er jo mer spennende enn Breitlings cal 17.
Og at man kan gå 6 år uten å måtte ta service på et co-axial, kontra 2 år (?) på cal. 17.
Har enda ikke prøvd en steelfish på håndleddet. PO derimot, satt som et skudd :mrgreen:

Har sett noen steelfish`er her på forumet, og lurer på om noen har hatt begge klokkene, og kan komme frem med deres erfaringer.

For alle andre som ikke har hatt begge klokkene, så lager jeg denne tråden til en avstemning, så får vi en oversikt over hva folk foretrekker.

Takk for oppmerksomheten ;)

For meg er valget lett - PO it is. Det er noe med forholdet bezel/urskive som ikke sitter på Breitlingen, i mine øyne.

Hvor har du det med 2 års serviceintervall fra, btw? Cal 17 er vel et ETA 2824 med Breitlingrotor og evt noe ekstra finish på, kan ikke se hvorfor serviceintervallet skulle være noe kortere der.

PO her også. Men jeg er generelt ingen stor fan av moderne Breitlinger.

Hm..... denne ble vanskelig for meg. Har hatt PO, og var sånn passe fornøyd! Steelfishen derimot er litt mer flashy og tja... litt kulere i mine øyne.

Jeg stemmer på begge to. Siden det ikke er mulig avgir jeg derfor ingen stemme.

Vil nok si at POen kommer til å bli en klassiker og er mer tidløs.

Hmmm. To litt ulike ur. Med kun det felles at de er dykkerur egentlig.
Personlig tror jeg Steelfish foran Po. Synes Omega har gjort designet litt for anonymt.
Steelfish med rubber er helt overlegent karismatisk og urverket er modifisert til meget høy presisjon.
Har Superocean Pro med samme verk og den er helt suveren.
8) 8) 8)

Hei,

Hard choice, henger på noen bilder.

Jeg kan ikke gi noe godt råd, begge er greie hverdagsklokker og "alle" har jo sin personlige mening om hvilken som stiligst, mest interessant, historie, status, kvalitet, comfort osv. osv.
Personlig bruker jeg ikke Omega'en veldig mye heretter, men det er mest fordi Breitlingen er nyere og litt mer "spennende" for meg.
Ellers er skiven på Breitling mer livlig enn på Omega, i alle fall på denne sorte utgaven. Breitlingen kan oppfattes litt mindre på håndleddet, antagligvis fordi skiven er mindre.
Omega er tynnere. Urverk er topp modifiserte og av beste klasse i begge urene.
Mange har delte meninger om Breitling, men personlig synes jeg man skal lete lenge etter et ur med tilsvarende kvalitet på både urverk , kasse og lenke i den prisklassen...

OMBR1.jpg

OMBR2.jpg

OMBR3.jpg

bsosf_map.jpg

POsea.jpg

Lykke til,

Businesstraveler

Jeg har ikke hatt noen av dem, og Breitling har jeg kun sett på bilder. Men PO appelerer mye sterkere til meg enn Breitlingen. Det er sikkert riktig at kvaliteten på Steelfishen er høy, men jeg synes den er for rotete i forhold til POens mer klassiske uttrykk.

@Businesstraveller: Det er noen kreative sjeler som har gitt stedsnavn i turområdet ditt. Navn som "Bikkjevann", "Helvetesputtane" og "Dritarholberget" kan tyde på stort inntak av flytende turmat i tidligere tider. :)

De serviceintervaller du nævner, er da helt ude i skoven :eek: Det må være noget urmagerene finder på, for at tjene penge :D

Jeg har haft begge klokker, i flere omgange. SKAL jeg vælge, bliver det Steelfish. Den er helt sin egen, der er ikke rigtigt andre mærker som har noget der ligner.....

PO XL fylder meget på armen, meget mere end Steelfish. Steelfish er til gengæld tungere. Jeg har haft 2 Steelfish og 3 PO. Begge Steelfish var meget nøjagtige, mere end PO'erne.....

Men hvorfor ikke have begge?

De ser jo godt ud sammen :mrgreen:

OrangePlaanetOcean008.jpg

050.jpg

Businesstraveler skrev:
Mange har delte meninger om Breitling, men personlig synes jeg man skal lete lenge etter et ur med tilsvarende kvalitet på både urverk , kasse og lenke i den prisklassen...

Businesstraveler
thumbup.gif

Mye bra svar her, og takker for det. Slik som jeg ser det så kan man ikke gå feil uansett hva man måtte velge. Blir nok mye lettere å bestemme meg når jeg har prøvd begge klokkene på armen. Enig at PO er mer tidløst og kanskje en mer safe way to go, men steelfishen er jo bare så RÅ :mrgreen: En tanke kan jo være å kjøpe brukt, og heller kjøpe begge, men ingenting er som å kjøpe nytt da, hehe..

På Breitling sine sider står det at 99% av Breitling klokker som blir solgt på nett av en ikke-AD, brukt som nytt er falske. Er dette sant, eller er det en måte Breitling håper på å selge mer klokker hos AD? Omega burde vel være vel så mye kopiert (?)

krille skrev:
Hvor har du det med 2 års serviceintervall fra, btw?
Når jeg prøvde Planet Ocean sist hos urmaker så sa han bak kassen at co-axial verket hadde en rulle funskjon kontra Breitlings glide funksjon, noe som resulterte i at man kunne bruke uret daglig i 6 år uten å måtte ta service, mot Breitling som burde ha service etter 2 år med daglig bruk. Jeg tok det som god fisk da jeg ikke er faglig oppegående på urverk, og dets konstruksjoner. Nå skal det sies at urmakeren jeg var innom ikke solgte Breitling.

Hvordan er service intervallene på Breitling cal. 17?

Min urmager, her i Danmark, som sælger både Omega og Breitling, siger; 8 år for Omega'en og 6 år for Breitling'en..... Men altid efter behov.....

ClausT (DK) skrev:
Min urmager, her i Danmark, som sælger både Omega og Breitling, siger; 8 år for Omega'en og 6 år for Breitling'en..... Men altid efter behov.....

Såpass ja, høres meget bra ut. Hvis steelfishen føles like bra på hånden som PO, så tror jeg den vinner 1. plassen med et nødskrik.

Skulle ikke gjort et forsøk på å få et Breitling sub-forum slik som omega, panerai og rolex? hadde vært grovt :mrgreen:

Sponon skrev:
Skulle ikke gjort et forsøk på å få et Breitling sub-forum slik som omega, panerai og rolex? hadde vært grovt :mrgreen:
Jeg er ikke nødvendigvis overfan av subforum,som tynner ut aktiviteten på hovedforumet. Det er ikke voldsomt med aktivitet på de eksisterende underfora som det er i dag. I mine øyne er det bare når hovedforumet har så mye aktivitet at det enten domineres av et merkes fanboys, eller når nye saker ikke holder seg på førstesida mer enn noen timer at det blir behov for å utvide.

Meeen, det er klart, med all Bretling-pjattet vi ser tendenser til de siste dagene, blir vi vel nødt til å forvise dere snart, uansett :mrgreen:

krille skrev:
Jeg er ikke nødvendigvis overfan av subforum,som tynner ut aktiviteten på hovedforumet. Det er ikke voldsomt med aktivitet på de eksisterende underfora som det er i dag. I mine øyne er det bare når hovedforumet har så mye aktivitet at det enten domineres av et merkes fanboys, eller når nye saker ikke holder seg på førstesida mer enn noen timer at det blir behov for å utvide.

Tiltredes. Det skal ganske mye trafikk til på hovedforumet før det blir støy. Ved å holde diskusjonene på hovedforumet skaper vi en mye større fellesskapsfølelse.