For ca 6 mnd siden så jeg Planet Ocean for første gang. Kan vel trygt si at dette var kjærlighet ved første blikk. Og har siden den gang hatt mer eller mindre tunnelsyn mot den klokken.
Ingen andre klokker i den prisen var aktuelle før jeg hadde PO i min varetekt. Men så ble jeg introdusert for Breitling Superocean Steelfish, takket være TS
. Og ved første glans så synes jeg den var helt kurant.
Men desto mer jeg så bilder av den her på TS og andre fora så ble den mer og mer en verdig motstander mot Planet Ocean. Men PO hadde et lite forsprang fordi den hadde jeg prøvd på armen,
og den satt perfekt, Så igår gikk jeg ned på Otteren for å prøve Steelfishen, og hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe noe, bare prøve.
Når jeg fikk Steelfishen i hånden så var valget straks lettere... Planet Ocean er en klokke som jeg ALDRI hadde angret på å kjøpe, og er veldig ren, tidløs, passer til absolutt alle anledninger. Men i
forhold til Steelfishen ble den litt kjedelig. Så valget falt derfor på Steelfish.
Her er noen av grunnene til jeg valgte fisken over PO (kun mine personlige meninger, så ikke bruk det mot meg
):
* Urskiva er bare helt nydelig. Noen vil kalle den rotete, men for meg er det et kunstverk! Satt over en time igår og studerte finishen
Mønsteret, blanding av hvit og rød skrift, ramme rundt dato-vinduet, uthevet logo (stemmer det at denner er i 14K gull?) +++ Det er presisjon på øverste nivå.
* AR-coatingen: den doble coatingen er perfekt. Og er hovedgrunnen til at jeg valgte svart skive over blå. Ytterst sjelden at urksiven fremstår som svart, men heller veldig mørk blå.
* Lenka var for meg mye mer behagelig enn PO sin. Og den ser mye tøffere ut og.
* Bezelen!! Skal lete lenge etter en mer robust bezel. Denne får også klokka til å bli mer MACHO!!
Veldig behagelig å rotere.
Hadde valgt PO dersom jeg bare skulle ha én klokke i mange mange år fremover, men det skjer jo ikke, hehe.. Og den blir nok mitt neste kjøpt i den klassen.
Lovte noen bilder, men cameraet måtte lades opp, og det blir snart mørkt... Tok derfor et bilde med mobilen min