Omega PO XL vs. Breitling Superocean Steelfish

Omega Planet Ocean XL vs. Breitling Superocean Steelfish

• Superocean Steelfish

Stemmer: 0 0,0%

• Antall stemmer
    1
I mine øyne er nok Omega generelt en liten klasse over Breitling. Når det kommer til PO vs Steelfish kjenner jeg kun til PO, et ur som allerede er i ferd med å bli et ikon i Omegas klokkeverden. Uten å være ekspert på Breitling (ikke på Omega heller for den saks skyld) tror jeg ikke Steelfish har samme status hos Breitling. Min stemme går derfor til PO.

Jeg tillater meg å stille et spørsmål som er litt på siden, til alle dere PO innehavere (og andre):

Er det kun 45mm som gjelder, eller hvordan er populariteten på annenhåndsmarkede for 42mm? Jeg synes PO er tøff, og kan få en veldig god pris på en ny en, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken som er best: stor eller liten. :D Selv etter at jeg har prøvd begge...

To års serviceintervall på en Breitling er bare tull, men en dykkerklokke bør trykktestes regelmessig og pakninger eventuelt byttes eller smøres.

Jeg brukte min Breitling Premier med ETA 2892 basert urverk i over 7 år før det ble nødvendig med service. Hadde klokken til kontroll hos Bjerke når den var fem år gammel, det eneste de som var nødvendig var trykktest og ultrasonisk rensing av lenken. De ba meg vente ett år eller to med full service.

Kvaliteten på Breitling er i toppklasse, Breitling er veldig undervurdert blant en del klokkesamlere!!

xe3l skrev:
Jeg tillater meg å stille et spørsmål som er litt på siden, til alle dere PO innehavere (og andre):

Er det kun 45mm som gjelder, eller hvordan er populariteten på annenhåndsmarkede for 42mm? Jeg synes PO er tøff, og kan få en veldig god pris på en ny en, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken som er best: stor eller liten. :D Selv etter at jeg har prøvd begge...
Jeg er like glad i schwære klokker som the next man, men akkurat når det gjelder PO (siklet lenge på en, og har prøvd begge str på ca 1000 ganger) så er jeg faktisk mest glad i 42mm. Synes den kler meg best av de to størrelsene, så hvis PO-prosjektet noengang blir realisert, blir det den.

Men hei, crazy idé: du kjøper en ny 42mm, blir fort lei og selger billig til meg!! Ja? Ja?

krille skrev:
Jeg er like glad i schwære klokker som the next man, men akkurat når det gjelder PO (siklet lenge på en, og har prøvd begge str på ca 1000 ganger) så er jeg faktisk mest glad i 42mm. Synes den kler meg best av de to størrelsene, så hvis PO-prosjektet noengang blir realisert, blir det den.

Men hei, crazy idé: du kjøper en ny 42mm, blir fort lei og selger billig til meg!! Ja? Ja?

Hehe, jeg har samme opplevelsen som deg: synes egentlig at 42mm er den mest harmoniske på labben. 45mm er jo egentlig en sinnsykt brutal størrelse. Og appropos videresalg - du må uansett kjøpe Speedmasteren først :mrgreen: .

Gå for Steelfish X-Plus den har mye mer særpreg og er råtøff på gummi som Frodo hevder :mrgreen:
Her er min for anledningen på original rågummi :mrgreen:
021-1.jpg

IMG_3136.jpg

Synes generelt at Breitling er litt for mye bling, har derfor ikke latt meg bergta av Steelfish heller.
Er strålende fornøyd med min egen PO Chrono, for den som synes en PO XL blir litt for anonym.

Med lenke
ospoc002.jpg

Eller rem
493.jpg

Var innom Otteren idag for å prøve begge urene og sammenligne. Begge føltes bra, men fikk straks en følelse av hva som var best i denne omgang. Fikk en grei pris, og vips, første high end klokken er kjøpt :mrgreen:

Får se om jeg får tatt noen bilder i dagslys i morgen :)

Det manglet noe vesentlig i posten din over Sponon; Hvilken klokke valgte du??? Pokkers fyr, holde oss på pinebenken på den måten ;)

Du registrerte vel ikke om Otteren har fått inn den nye IWC Aquatimer modellen?

HerrUr skrev:
Du registrerte vel ikke om Otteren har fått inn den nye IWC Aquatimer modellen?

Jo, de hadde det. Både med lenke, gummi rem og chronograf. Og den gamle kunne jeg få 8000 i avslag på! Men gikk for en annen diver heller ;)

For ca 6 mnd siden så jeg Planet Ocean for første gang. Kan vel trygt si at dette var kjærlighet ved første blikk. Og har siden den gang hatt mer eller mindre tunnelsyn mot den klokken.
Ingen andre klokker i den prisen var aktuelle før jeg hadde PO i min varetekt. Men så ble jeg introdusert for Breitling Superocean Steelfish, takket være TS :D :D . Og ved første glans så synes jeg den var helt kurant.
Men desto mer jeg så bilder av den her på TS og andre fora så ble den mer og mer en verdig motstander mot Planet Ocean. Men PO hadde et lite forsprang fordi den hadde jeg prøvd på armen,
og den satt perfekt, Så igår gikk jeg ned på Otteren for å prøve Steelfishen, og hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe noe, bare prøve.

Når jeg fikk Steelfishen i hånden så var valget straks lettere... Planet Ocean er en klokke som jeg ALDRI hadde angret på å kjøpe, og er veldig ren, tidløs, passer til absolutt alle anledninger. Men i
forhold til Steelfishen ble den litt kjedelig. Så valget falt derfor på Steelfish.

Her er noen av grunnene til jeg valgte fisken over PO (kun mine personlige meninger, så ikke bruk det mot meg :mrgreen: ):

* Urskiva er bare helt nydelig. Noen vil kalle den rotete, men for meg er det et kunstverk! Satt over en time igår og studerte finishen :D Mønsteret, blanding av hvit og rød skrift, ramme rundt dato-vinduet, uthevet logo (stemmer det at denner er i 14K gull?) +++ Det er presisjon på øverste nivå.
* AR-coatingen: den doble coatingen er perfekt. Og er hovedgrunnen til at jeg valgte svart skive over blå. Ytterst sjelden at urksiven fremstår som svart, men heller veldig mørk blå.
* Lenka var for meg mye mer behagelig enn PO sin. Og den ser mye tøffere ut og.
* Bezelen!! Skal lete lenge etter en mer robust bezel. Denne får også klokka til å bli mer MACHO!! :mrgreen: Veldig behagelig å rotere.

Hadde valgt PO dersom jeg bare skulle ha én klokke i mange mange år fremover, men det skjer jo ikke, hehe.. Og den blir nok mitt neste kjøpt i den klassen.

Lovte noen bilder, men cameraet måtte lades opp, og det blir snart mørkt... Tok derfor et bilde med mobilen min :oops:

4122138066_9b9ea55838_b.jpg

Gratulerer Sponom med en fin Stålfisk og velkommen til klubben :mrgreen:
Ja skiven er meget flott og jeg blir aldri lei av å sitte å beundre den :D
Min hilser :D
DSCN0010.jpg

Gratulerer!

Jeg sparer selv til en Steelfish nå og gleder meg som et lite barn til jeg har nok penger til å kjøpe den.(dette blir min første "ordentlige" klokke)

Jeg var litt i tvil om det var steelfish'en eller vanlig superocean jeg hadde lyst på, men jeg var hos bjerke idag og prøvde begge på armen og da var det ikke lenger noen tvil.

Var redd for at Steelfish skulle bli litt for stor for mine relativt pinglete håndledd, men den satt som et skudd!
Så nå går alle ferier dukken til fordel for noe jeg har ønsket meg i mange år!
En skikkelig automatic og en skikkelig Breitling!