Hadde mulighet til å kjøpe en Breitling Super Avenger til en LATTERLIG lav pris på KAIA, men da jeg på tidspunktet ikke kunne kalle meg en WIS akkurat, så gikk jeg for en Casio ...ERRE`MULIG!!! Ja ja, lot også en SMP til gi-bort pris ligge igjen i displayet på Balkan for mange år siden, så har vel bare fortsatt en dårlig trend.
Men, hvis du er ute etter de gode dealene, som vi jo alle er, så er beste mulighet dersom du kjenner noen som er i utenlandstjeneste nå, og høre om de er villige til å bestille for deg. Og Ja, det er flere firmaer som gjør god butikk på å sende til divers misjonsområder. Vet bla at klockia.se og urverket.no gjør det. Dvs man kan jo bestille fra så og si alle firmaer, men noen har alt ordnet med momsfradraget for deg, så det er enklere. Er som nevnt over her også stort sett en ekstra liten rabatt på toppen av momsfradraget, men sjeldne mer en 5-10% (men da er vi jo fort oppe i en 30-35% fratrekk på fullpris:0)
Og selv om det er et krav om at man skal være utenfor landet i 365 eller mer, så er det null problem å få stemplet av Politet på Gardermoen på tolldeklarasjonspapirene om man ønsker og kjøpe av norsk AD, og få momsen igjen, da selv om man ikke nødvendigvis skal være borte i 365 eller mer ...Har jeg hørt;0)
Ikke hørt om at militære får rabatter på noen merker her hjemme i allefall (sidne det vel var det du spurte om innledningsvis) Men hvis det finnes, så vil jeg gjerne vite om det