Kjøpte en 7 år gamme Omega Railmaster for rundt en måneds tid siden.
Klokken ble levert direkte fra service hos Omega/Swatchgroup.
Merket etter kort tid at klokken på tross av dette gikk rundt 1 sekund for fort i timen.
Sendte mail, og klokken ble tatt inn igjen til justering.
Nå har jeg fått den tilbake, og den går fortsatt litt for fort. Rundt 8 sekunder i døgnet for å være nøyaktig.
I følge COSC sertifiseringen, skal den holde -6 til +4 sek i døgnet, noe som tilsier at den er mer enn dobbelt så rask som det sertifiseringen tilsier.
Jeg lurer da bare på hvor pertentlig man skal være på dette, det er jo kjedelig å bruke 5000 kr på en service, og få tilbake en klokke som fortsatt går for fort. Selv om det bare blir rundt 1 min i uka, blir det et irritasjonsmoment.
Hva synes dere?
Burde jeg sende enda en mail og klage på at den går for fort, eller innfinne meg med at 8 sek i døgnet er bra nok?
Dette er modellen det er snakk om:
http://www.omegawatches.com/collection/seamaster/railmaster-chronometer/25025200
Klokken ble levert direkte fra service hos Omega/Swatchgroup.
Merket etter kort tid at klokken på tross av dette gikk rundt 1 sekund for fort i timen.
Sendte mail, og klokken ble tatt inn igjen til justering.
Nå har jeg fått den tilbake, og den går fortsatt litt for fort. Rundt 8 sekunder i døgnet for å være nøyaktig.
I følge COSC sertifiseringen, skal den holde -6 til +4 sek i døgnet, noe som tilsier at den er mer enn dobbelt så rask som det sertifiseringen tilsier.
Jeg lurer da bare på hvor pertentlig man skal være på dette, det er jo kjedelig å bruke 5000 kr på en service, og få tilbake en klokke som fortsatt går for fort. Selv om det bare blir rundt 1 min i uka, blir det et irritasjonsmoment.
Hva synes dere?
Burde jeg sende enda en mail og klage på at den går for fort, eller innfinne meg med at 8 sek i døgnet er bra nok?
Dette er modellen det er snakk om:
http://www.omegawatches.com/collection/seamaster/railmaster-chronometer/25025200