Omega Seamaster Diver 300m

Medlem
30. juni 2008
Sted
Kristiansand
Var å kikket litt på Omega idag og de hadde fått inn den nye Diver`n i sort. Synes den så rimelig så snasen ut, men så kommer problemet mitt.
Jeg har veldig tynne håndledd (ser ut som brente fyrstikker) og lurte da på om jeg ikke skulle gå for midsizen som er 36,25mm case diameter istedenfor fullsize 41mm. Hva synes dere? Blir midsizen for "jentete" for en mann? Føler bare 41mm blir for stort for pinglearmene mine :?

Jeg har også nokså tynne håndledd, mener å huske at de var rundt 17cm sist gang jeg målte.

Har selv den blå seamasteren i den _store_ versjonen. Synes den er fin nok i størrelsen, har prøvd midsizen men den synes jeg blir litt i minste laget for en slik sportsklokke.

Etter en kjapp måling av håndledd og et påfølgende hysterisk sinneavfall har jeg igrunn ikke blitt noe klokere. Klokker inn på rett under 17cm...
Spørs om jeg ikke bare må spare litt til og gå for en submariner, følte 40mm case diameteren passet utmerket, men det blir en dyr mm gitt...

16-17 cm her også. Både Submariner og full-size Seamaster passer helt fint på håndleddet mitt. Smak og behag.

Midsize Seamaster blir for lite til sportur å være. Ha riktignok en 38mm Tag Heuer (mitt første ikke-quartz ur), og det er litt i minste laget for meg nå ...

Men smak og behag :) Tror ikke du vil angre på Seamaster. Har du vurdert å kjøpe en brukt 2254.50 i stedet for den nye svarte? God priser å få på nettet. Min oppfatning er at co-axial verket ikke er en nødvendig eller engang en spesielt ønsket oppgradering ...

Hva er forskjellen mellom 2254.50 og den nye svarte seamasteren? Prøvde å google litt, men ble igrunn ikke noe smartere.
Vil jo aller helst ha en submariner eller Discovery, så hvis noen sitter å ruger på en slik er jeg interesert :)
Forsåvidt godt å høre at det ikke bare er meg som sitter med sånne pinglehåndledd (no offence) :mrgreen:

16-17 cm her også... Ville definitivt gått for full size. SMP'en er en av de klokkene som sitter veldig bra på hånden, og skulle ikke være noe problem for slanke håndledd.

Så fin ut :) Går vel for $1200 - $1400 på TZ og liknende, hvis du skal betale moms blir vel prisen noe slikt ja. Prut deg ned en tusenlapp og slå til! :D