Omega Seamaster fra tidlig 60-tall.

Medlem
5. sep. 2012
Er det noen som kan gi en verdivurdering på en Omega Seamaster fra tidlig 1960-tall. Legger merke til at det ikke står Chronograph eller De ville på den, så da er den kanskje fra før 1963?
Det er en klokke jeg har arvet og som jeg gjerne skulle ha renset, men prisen jeg fikk fra Omega via min urmaker var svimlende høy (over 8K). Jeg kommer til å rense den og bruke den pga affeksjonsverdien den har, men lurer på om det er andre som gjør samme jobb (noe rimeligere) uten at det går utover kvaliteten på arbeidet.

På forhånd takk!

(PS Får dessverre ikke anledning til laste opp bilde av den her.)

Hør med noen på NURK... Det er sikkert noen der som kan både anslå verdi, og også hjelpe til med rens av klokken...

Prisen du fikk fra Omega omfatter kanskje "full pakke" - dvs glass, skive, polering osv?

Vil forundre meg mye om ikke Bjerke tar en service på denne for mindre enn 4.500,-.

Prisen du fikk fra Omega omfatter kanskje "full pakke" - dvs glass, skive, polering osv?

Vil forundre meg mye om ikke Bjerke tar en service på denne for mindre enn 4.500,-.

Takk for svar. Bjerke tok i dette tilfelle ikke jobben selv, men sendte den til Omega i Sveits - uten forpliktelse, men med prisoverslag.

Interessert i full behandling med polering, glasskift etc. Kanskje er det også en ekstra garanti å ta det gjennom Omega.

Takk for svar. Bjerke tok i dette tilfelle ikke jobben selv, men sendte den til Omega i Sveits - uten forpliktelse, men med prisoverslag.

Interessert i full behandling med polering, glasskift etc. Kanskje er det også en ekstra garanti å ta det gjennom Omega.

Braanas på NURK selger flere av disse Omega klokkene, å tror han server med selv, så mulig å høre med han! :)
Fikk også beskjed av en Urmaker hos Ottersen at de også kunne ta på seg en service. Mente også at de hadde stor tilgang på deler til eldre Omega klokker :) Tror ikke prisen der ville være så ille! :)

Ville hørt med en annen urmaker også. Service er avhengig av komplikasjoner, så hvis det er en kronograf (?) er det vesentlig dyrere med service.

Hør med urmaker Heramb i Elverum. Han har plenty med erfaring på disse modellene. Han server og pusser opp eldre Omega modeller. Vil overraske meg om han er dyrere enn de mer kjente butikkene i Oslo.

Hvor holder du til? Vet at Walter bjerke på Advokat Dehli`s plass på Bjølsen i Oslo liker de gamle Omegaureverkene og gjør restaureringer av de. Ikke dyrt, mener han nevte i prisjiktet 2-3000kr for full pakke. Kan jo hvertfall ringe å høre. Har ikke brukt han..

Hvor holder du til? Vet at Walter bjerke på Advokat Dehli`s plass på Bjølsen i Oslo liker de gamle Omegaureverkene og gjør restaureringer av de. Ikke dyrt, mener han nevte i prisjiktet 2-3000kr for full pakke. Kan jo hvertfall ringe å høre. Har ikke brukt han..

Takk! Bor i Oslo, så jeg kan ringe Bjerke på Bjølsen. Det jeg er mest opptatt av er at det blir gjort skikkelig med garanti. Det får jeg hos Omega i Sveits, men får jeg garanti her? Har hørt folk som har hatt Omega-klokker inne hos urmaker i over et år fordi man mangler deler etc. Da er det kanskje verdt å investere 8k...