Omega Seamaster GMT Great White

SantaMonica

Støttemedlem
Medlem
25. nov. 2014
Sted
Jessheim/Brooklyn
Hei!

Har fått veldig sansen for Seamaster GMT "Great White". I mine øyne et vakkert ur jeg gjerne vil anskaffe meg etter hvert. Er tilsynelatende ikke i produksjon lenger - finner ingen ting om den på Omega sine sider og heller ikke i nettbutikker. Kan selvsagt ikke utelukke at jeg ikke har lett godt nok. Noen som kan fortelle meg litt mer om hvilken periode den ble produsert i?

Kom det flere ulike modeller i produksjonsperioden? Hva er i så fall ulikhetene?

Det stemmer at denne ikke er i produksjon lenger. Her er den forøvrig representert på Omega sine sider: http://www.omegawatches.com/collection/seamaster/300-m-gmt/25382000

Veldig lite informasjon der egentlig. Så vidt jeg vet ble denne produsert fra begynnelsen av 2000-tallet til rundt 2008 tror jeg. Jeg vet at det finnes en utgave i sort, men om det er flere varianter av den hvite vet jeg ikke. Antagelig ikke.

Siden disse ikke lages mer må du ut på brukmarkedet for å finne en. De sorte har jeg sett gå for rundt 15k. Regner med at den hvite koster omtrent det samme :)

Jeg har ofte tenkt på å skaffe meg en slik. Den hvite er somregel litt dyre enn den sorte. 13-14 for sort og 14-16 for hvite. Ikke avskrekkende, med andre ord. Da med boks og papir. Og med den fine lenken.

:cool:

Den hvite kom kun i én utgave, med spesifikasjoner som i Omega-linken til benbjo. De har lenge vært sjeldne på bruktmarkedet, men med prisoppgangene i markedet har det dukket opp en del igjen.

Jeg observerte nettopp en hos Swisswatchtrader, men den ble solgt umiddelbart for 2.000 GBP.

http://www.swisswatchtrader.co.uk/watches/omega/seamaster_gmt_25382000/

Og det ligger 6 på Chrono24, til 2.100-3.495 USD.

http://www.chrono24.com/en/search/i...ega+seamaster+gmt&searchexplain=1&sortorder=1

Jeg har da en av disse, men kan love at den ikke hadde blitt solgt for 14-16k NOK. Den er lekker på lenke, men kler samtidig det meste du måtte prøve på den.

Redigert:
Jeg har også sansen for Great White, men når jeg ligger på sofaen og funderer på om neste dykker bør ha hvit skive har jeg kommet til at dette er alternativene - men prisene er langt fra like.

Andre alternativer med hvit skive er Speedmaster Alaska prosject, men når den er "vanntett" til 50 meter er den for min del egentlig ikke et reelt alternativ som sommerklokke.

Utrolig flotte bilder @Tetragrammaton - fikk ikke akkurat mindre lyst på en tilsvarende nå! Den kledde virkelig godt de ulike kontekstene.

I likhet med @Trulle75 har jeg også tittet en del på Rolex Explorer II med hvit skive. Begge to er flotte, er nok hakket mer begeistret for Omegaen uavhengig av prisforskjellen.

Redigert av en moderator:
Jeg kjøpte GW fordi jeg ikke hadde råd til den hvite Exploreren, men etter å ha prøvd både den gamle og nye Exploreren, viser det seg at jeg liker GW bedre.

Jeg gleder meg til sommeren!
9B0B42D3-1306-4804-B3DD-3F4E7E6B01E1_zpskh2nk2kk.jpg