Omega Seamaster Planet Ocean

Medlem
22. juni 2011
Sted
Halden
Hello..

Er ganske fersk når det gjelder kjøp av klokker, men jeg falt pladask for en nydelig Omega planet ocean klokke.
Så kommer det store spørsmålet mitt; Lønner det seg å kjøpe den i USA?? Har en vennine som sjekket prisen for meg og hun skulle få den for 4409$ i en Omega store i NY. Dette var iflg henne inkl tax.
Slipper jeg denne tax, hvis hun sier at klokka skal til Norge og hun tar den med over??
Hvis ikke så sparer jeg jo nesten noen kroner på å kjøpe den her i Norge..

Noen som har noen gode forslag??

Mvh Kristoffer

Ikke glem av klokken må tolles inn ved innførsel til Norge (gå på rødt), noe som betyr 25% merverdiavgift av kjøpspris. Dvs. en totalpris på roughly 30.000 kroner.

USA tilbyr ikke refund i det hele tatt. Sales tax er en lokal skatt fra stat til stat, og det finnes ingen muligheter til å unngå denne, bortsett fra å få klokken sendt til en annen stat/land.

Taxen kan du få igjen dersom du leverer inn tax refund skjema ved utreise. Er dog usikker på om USA praktiserer full refund, eller om det er en øvre grense.

Ikke glem av klokken må tolles inn ved innførsel til Norge (gå på rødt), noe som betyr 25% merverdiavgift av kjøpspris.

Riktig.. Da må jeg nok ta en vurdering på dette. Virker som Omega har veil. priser verden over, så du sparer kanskje ikke så mye pga dette.

(Tar på meg dårlig research av dette spørsmålet, flere forums artikler om akkurat dette teamet. )

Veil.pris Omega PO 3 hands i Norge er kr 27 200,- (for den modellen som nå er tilgjengelig, ikke den ny med 8500 verk + ceramic bezel).. Så er det snakk om den modellen er det jo ikke lønnsomt når de 4409$ er ca 24/25000,- Da får du den jo for kr 24 500,- med 10% rabatt her hjemme..

Forøvrig er vel Sales tax i NYC ca 8% prosent, så det er jo begrenset hvor mye penger det er å spare i forhold til jobben med å få sendt klokken ut av staten. Be din venninne sjekke prisen i Diamond District. Tipper flere her kan skaffe denne klokken på dagen, normalt mot 25-30% rabatt. Da har du til momsen ved innførsel også...

Veil.pris Omega PO 3 hands i Norge er kr 27 200,- (for den modellen som nå er tilgjengelig, ikke den ny med 8500 verk + ceramic bezel).. Så er det snakk om den modellen er det jo ikke lønnsomt når de 4409$ er ca 24/25000,- Da får du den jo for kr 24 500,- med 10% rabatt her hjemme..

Akkurat det samme tenkte jeg..

Forøvrig er vel Sales tax i NYC ca 8% prosent, så det er jo begrenset hvor mye penger det er å spare i forhold til jobben med å få sendt klokken ut av staten. Be din venninne sjekke prisen i Diamond District. Tipper flere her kan skaffe denne klokken på dagen, normalt mot 25-30% rabatt. Da har du til momsen ved innførsel også...

Det beste hadde jo selvfølgelig vært å finne en klokke her. Men har jo sett at Omega PO klokkene går jo som varmt hvetebrød her inne, så må nok ha litt tålmodighet.

Takk for tipset, skal videreformidlet dette..

Akkurat det samme tenkte jeg..

Å da er det jo også et mye "lettere" kjøp for din del, uten masse styr med toll og tull ;) Lenka får du tilpasset med en gang,du støtter en norsk AD og du kan starte på et godt forhold til denne :) Kjør på og lykke til :) Har PO 42mm selv og er strålende fornøyd :)

Å da er det jo også et mye "lettere" kjøp for din del, uten masse styr med toll og tull ;) Lenka får du tilpasset med en gang,du støtter en norsk AD og du kan starte på et godt forhold til denne :) Kjør på og lykke til :) Har PO 42mm selv og er strålende fornøyd :)

Helt enig i det du sier der;) Noen gode tips ang reim/lenke valg??

... Tipper flere her kan skaffe denne klokken på dagen, normalt mot 25-30% rabatt. Da har du til momsen ved innførsel også...

Da kan man jo like så godt kjøpe den i Norge og få med et godt forhold til norsk AD og problemfri service også :)

Det er vel ganske så kjent at det var en del problemer ved co-axial verket caliber 2500, som sitter i PO 3hands da klokken ble lansert og noen år frem i tid. Dette var da i hovedsak 2500 utgave A, senere kom det en utgave B der de fleste problemer var borte og det har til slutt endt opp med en utgave C, som skal være kvitt alle de små problmene som oppstod. Så det skal ikke være noe problem med disse lenger! Var noen problmer i forhold til smøringen av urverket og noen små deler har underveis i rekken blitt byttet ut til det bedre :) Har selv utgvae C av caliber 2500 i min PO . Selvfølgelig kan man jo aldri garantere seg 100% mot at noe en eller annen gang skulle oppstå...

Det er vel ganske så kjent at det var en del problemer ved co-axial verket caliber 2500, som sitter i PO 3hands da klokken ble lansert og noen år frem i tid. Dette var da i hovedsak 2500 utgave A, senere kom det en utgave B der de fleste problemer var borte og det har til slutt endt opp med en utgave C, som skal være kvitt alle de små problmene som oppstod. Så det skal ikke være noe problem med disse lenger! Var noen problmer i forhold til smøringen av urverket og noen små deler har underveis i rekken blitt byttet ut til det bedre :) Har selv utgvae C av caliber 2500 i min PO . Selvfølgelig kan man jo aldri garantere seg 100% mot at noe en eller annen gang skulle oppstå...

Akkurat.. Men da ser jeg frem i mot å få klokka. Ser ut som det allerede blir i morra:) gleder meg som en liten unge.;)