Omega Seamaster Professional

Kan legge til litt mer info etter å ha sett på klokken. Den bærer tydelig preg av at den er mye brukt. Tydelig slitasje midt på nær samtlige ledd, samt en ding og dype riper på låsen. Låsen i seg selv slår meg som svært upraktisk og noe lite solid, men det er Omega sin feil og har ingenting med selger å gjøre. Ble informert om at den går om lag ett minutt for sent på en uke. Bezel roterer fint, stramt og nøyaktig. Urkassen er i grei stand, alder tatt i betraktning. Et par riper på bezel, ellers kun mindre kosmetiske blemmer som må kunne forventes av en 14 år gammel bruksklokke. Safirglasset er i utmerket stand, kunne ikke se noen merker på dette. Opptrekket kjennes fint ut, og som nevnt sier selger at det ble skiftet noe på opptrekket i 2011, og det ble utført service samtidig. Det foreligger ikke kvittering på dette, men selger sa han kunne finne bankutskrift for å dokumentere dette, eventuelt høre med urmakeren om de har dokumentasjon dersom det er ønskelig.

Alt i alt vil jeg karakterisere lenken som svært slitt, og ikke spesielt pen. Urkassen fremstår som grei, alder tatt i betraktning. Dere kan vurdere bedre enn meg hva -1 minutt per uke sier om urverkets tilstand, i og med at den skal være chronometer. Fikk oppgitt at 10 000 er pris, ingen rom for pruting, så jeg sto over da jeg ikke egentlig er ute etter en ny klokke.

Takker for tydleg utgreiing.
Har vore i kontakt med selger over ein periode, og har vore nær å køyre dei timane det tar herfra til Måløy.
Etter dette slepp eg det.

Oddemann

Noen som kan si om denne er "the real deal" og verdt å legge penger i? Finn kode; 55213062

Har vært i kontakt med selger og han virker som en åpen og ærlig sjel. Fra 2009, god stand, holder tiden godt. Ikke service i han sitt eie, men Trykktestet hos urmaker Lian i Trondheim. Ikke papirer men ektehets bevis fra nevnte urmaker....