Omega Seamaster-tråden

Som de andre her tenker jeg at det er galskap å ville kvitte seg med en 2254, men jeg jaktet jo en selv i fjor og er jo dermed inhabil så klart. Du kan jo ha dine grunner @haknuts som jeg ikke skal legge meg oppi.

Men som innspill til pris så opplevde jeg at 25´ går det mange slitne eksemplarer for, som har byttet hender mange ganger. Jeg jaktet en som hadde bedre tilstand, som var komplett og måtte over 30´ for å finne min. Jeg importerte jo i tillegg så betalte moms på toppen av det igjen. Litt vanskelig å bedømme tilstanden ut i fra de mørke bildene dine, men den er jo komplett og har hatt nylig service - som trekker opp.

Registrerer også at disse har hatt en forsiktig prisoppgang siden jeg kjøpte den. Så om tilstanden på din er bra ville jeg siktet meg inn 30 +/-.
Takk @hbf Jeg skal selge klokken for min søster, og er selv heller ikke uteksaminert fra Seamaster akademiet. Har riktignok en SM30 fra 1964 som jeg overtok fra min far. Kan jeg spørre om hva som gjør en 2254 fra 2003 ettertraktet?
 
  • Liker
Reaksjoner: Spinnvill
Takk @hbf Jeg skal selge klokken for min søster, og er selv heller ikke uteksaminert fra Seamaster akademiet. Har riktignok en SM30 fra 1964 som jeg overtok fra min far. Kan jeg spørre om hva som gjør en 2254 fra 2003 ettertraktet?
2254 er populær blant entusiaster og er som @andersen skriver ikke lenger i produksjon. Den trekker inspirasjon fra Seamasterne som ble produsert til Ministry of Defense (MOD) med sine sverdvisere og store markører.

Her er en video som forklarer den koblingen bedre enn hva jeg gjør:

Men 2254 har også svært vellykkede proporsjoner og bærer fantastisk på armen. Den er tynn og smalner ytterligere av mot kanten av kassen. Skiven er meget godt utført med sine flotte bølger og datovindu som er nærmest usynlig om du ikke ser etter det. Den har ikke den typiske Seamaster-lenken, som mange ikke er fan av. Listen er lang - og kan så klart bli meget subjektiv. Men dette er hva jeg tror de fleste fans av 2254 kan være enig om.
 
DSC_4842.JPG
 
Det stemmer sikkert, men er litt overrasket over at den har blitt så dyr. Min er uansett ikke til salgs, så for min del spiller det ingen rolle.
 
Det jeg tenker, ut i fra tidspunktet du ble medlem og innholdet i din første post, er at du kanskje kjenner selger rimelig godt. Beklager og velkommen til forumet dersom jeg tar feil
Det hadde vært litt for åpenlyst, takk for det. Men jeg kan si at jeg er selv interessert i klokken så det er vel derfor jeg forsvarer prisen. :)
 
Hei. Takk for alle tilbakemeldinger. Klokken blir lagt ut under auksjoner om litt. P.t. er der mottatt pm på 38K for klokken. 39K vil mao bli minstepris
Auksjonen ble terminert av moderator med hva jeg oppfatter som antydninger om faul play. Det må presiseres at bud ble kun mottatt på pm FØR auksjonen ble lagt ut, på bakgruinn av denne tråden, ikke underveis, og ble benyttet for fastsetting av minstepris. De siste to budene vedlegges her med sladdet avsender. En meget utrivelig avslutning av denne saken. Takker for de engasjerte tilbakemeldingene fra medlemmene, og ønsker dere alle lykke til.


32E4DB20-B21D-400D-92ED-275C961C02A6.jpeg
27818E29-48C0-42F0-B562-96C9A6247A7A.jpeg
 
Auksjonen ble terminert av moderator med hva jeg oppfatter som antydninger om faul play. Det må presiseres at bud ble kun mottatt på pm FØR auksjonen ble lagt ut, på bakgruinn av denne tråden, ikke underveis, og ble benyttet for fastsetting av minstepris. De siste to budene vedlegges her med sladdet avsender. En meget utrivelig avslutning av denne saken. Takker for de engasjerte tilbakemeldingene fra medlemmene, og ønsker dere alle lykke til.


Vis vedlegg 277840Vis vedlegg 277841

Helt ærlig, burde du ikke forvente at folk skulle sende bud til himmelen (altså 45++)
Jeg foreslår at du selger den via PM til de som er villige til å betale 38-40.
Det er en allerede en god pris for en Seamaster med et lite modifisert 2892-2 ETA:rolleyes: