Omega Seamaster-tråden

AT

Omega Aqua Terra,en forholdsvis nyanskaffet sak med tanke på bruk som en altmulig/hverdagsklokke.
-Og det må jeg si den passer ypperlig til. Fin vekt og balanse.

Her - på A380 flytur :)


atw1.jpg



atw2.jpg



Takk,

BT
 
Er endelig blitt eier av min første Omega! 2254.50:D
Kjempefornøyd med alt utenom en del slark mellom endeledd og kasse. Er dette vanlig på disse med noen års bruk? Kan en tur til AD og noen nye springbars gjøre susen?

Kan vel og være endeleddene som er litt slitt? Kan liksom vippe på endeleddet. Dette skaper en glippe mot kassen
 
Er endelig blitt eier av min første Omega! 2254.50:D
Kjempefornøyd med alt utenom en del slark mellom endeledd og kasse. Er dette vanlig på disse med noen års bruk? Kan en tur til AD og noen nye springbars gjøre susen?

Kan vel og være endeleddene som er litt slitt? Kan liksom vippe på endeleddet. Dette skaper en glippe mot kassen

Gratulerer! Det var slik på min GW også. Usikker på hva som ble gjort, men urmakeren fikset det på fem minutter mens jeg ventet. Sitter som støpt nå.
 
Jeg har opplevd dette hvis jeg setter på feil springbars (for tynne). Kan være så enkelt :)

Fra reims mobil
 
Jeg digger moderne Seamastere, men det finnes ikke noe så irriterende som en Seamaster som ikke har riktig justert lenke.
Jeg er vel kanskje i overkant pirkete, men en lenke skal være "just right". Ikke falle ned på hånda men heller ikke være for stram.
Min TiSMP er himmelen når den er rett, men irriterende når den er feil. Hadde de bare hatt en mikrojustering som Speedmaster har istedetfor den lamme dykkerjusteringen.....

Akkurat nå er den perfekt !
guheqa7a.jpg
 
Min TiSMP er himmelen når den er rett, men irriterende når den er feil. Hadde de bare hatt en mikrojustering som Speedmaster har istedetfor den lamme dykkerjusteringen.....

Jeg er enig at den bør ha en microjustering, selv om jeg tror løsningen ikke hadde blitt bra med eksisterende spenne? Siden det er en dykkerklokke, syns jeg den skal ha "diver extension". Omega har fått dette bra til på PloProf spenna syns jeg. Selve spenna vil nok bli for stor på en SMP, men konseptet må da vel kunne brukes videre?
 
"Alle" andre dykkere har jo mikrojustering, så at ikke Omega får dette til er borderline skandale. Kanskje særlig på PO, som er så stor og tung (selv 42mm) er det krise når man har væravhengige håndledd.
 
Selv ultrakonservative Rolex har skjønt det med den nye låsen til SubC.
Dykkerforlenger bør være forbeholdt de avanserte dykkerne (PloProf, DeepSea etc)...
 
Ved å miske litt på hel og halve ledd fikk jeg meget god passform!
Fikk byttet springbars. Ble bedre, men fortsatt ikke helt fornøyd med endeledd mot kassen. Kan fremdeles vippe litt på leddet slik at det skapes en horisontal glippe mot kassen.
Kanskje etter årenes bruk har leddene utvidet seg litt. Muligens jeg prøve å banke lett på de slik disse "ørene" som legger seg bak kassen blir litt trangere.
 
"Alle" andre dykkere har jo mikrojustering, så at ikke Omega får dette til er borderline skandale. Kanskje særlig på PO, som er så stor og tung (selv 42mm) er det krise når man har væravhengige håndledd.

Slet med det samme på min PO 42 8500. Fikk det ikke til å stemme, før jeg bestilte et ekstra halvledd, som i praksis er 3/4. Ved å kombinere 2 stk halvledd havner man midt mellom. Da ble det perfekt for meg. Men løsningen er som du skriver ikke væruavhengig :)

Med SMP har jeg lest at man ved å kombinere hel og halvledd, kan få til en rekke kombinasjoner, som tilsier at man burde kunne få riktig passform. Men igjen ikke væruavhengig.
 
Etter å ha undersøkt litt priser på Seamaster 300 profesional så har jeg lagt merke til at prisen på ebay er overraskende lik for quartz og automatisk. Er det noen som har en god forklaring på hvorfor bruktprisen er så lik, skiller ikke mer enn 100-200 dollar på mange av klokkene, mens innkjøpsprisen er betraktelig høyere for den mekaniske varianten.
Ser at de Omega ikke kommer til å produsere flere SMP i quartz nå som de kom med den nye keramiske bezelen, men det skulle ikke påvirke prisene på de gamle ville en tro..?
 
Jeg så igjennom hele denne tråden igår og må bare konkludere med at Seamaster 300 i sine ulike varianter er et ikon. Alle som er ute etter et superversatilt ur burde sjekke disse vel så mye som hvilken som helst Sub:)
 
Joda, Seamaster har man da noen av. Vi får begynne med den yngste. De eldre får komme etter hvert (må bare komme meg iland først). Det var vel de herlige røde tallene jeg falt for:

PO13.jpg


Men rødfargen forsvinner utrolig fort under vann. Her fra ca. 15 metes dyp:

PO11.jpg


Frode.
 
Jeg så igjennom hele denne tråden igår og må bare konkludere med at Seamaster 300 i sine ulike varianter er et ikon. Alle som er ute etter et superversatilt ur burde sjekke disse vel så mye som hvilken som helst Sub:)
Nok en gang bladd meg igjennom her. Noen tanker; Klarer ikke å se at PO vil sette seg som et like stort ikon som forgjengeren SM300. Og hvorfor i h...... måtte de slutte med sverdvisere til den??