Omega Seamaster-tråden

Hmmm, er det sånn at Rolex har tatt patent på friske farger på skivene? Da må jo f. eks. Doxa ha sovet i timen. De hadde jo et utall spenstige skiver lenge før Rolex tenkte at det var mulig.
Har Omega kopiert Rolex som på sin side kopierte Doxa, eller snakker vi om at Omega har kopier Doxa direkte...?
Nei, nå ble jeg forvirret. Kanskje det også finnes andre klokkemerker enn disse tre..
Og Speedmaster som ble lansert 6 år før Daytona har nå blitt en kopi av sistnevnte. Snakker vi da om at originalen kopierer kopien?!?
Dette var veldig forvirrende. Kanskje noen finner bedre ut av det enn meg ;)
 
Elsker denne;)

6C5B84A5-ECD4-4ED3-833E-65BC70B743B3.png
 
Jeg så en film på tuben hvor han sa at det var taper på lenken.
Edit
Denne
Viser seg at det var feil info på dataark som gjorde at han sa feil
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Har folk eksperimentert med ulike reimer på Omega Seamaster 300M? Kunne tenkt meg å prøve noe annet enn gummi/lenke. Har forøvrig prøvd nato som var en gøy vri.

Nysgjerrig på hvordan denne ser ut på croco/alligator, sailcloth o.l.

Del gjerne bilder og erfaringer :)
 
Hei,

Er ute etter en "forest green" lærreim i type "semsket skinn" eller lignende til min Aqua Terra. Se bilde for referanse. Noen som vet om noen steder jeg kan finne slike reimer i Norge, eventuelt utlandet. Ønsker litt kvalitet på den.
 

Vedlegg

  • Forest green strap.PNG
    Forest green strap.PNG
    219,5 KB · Visninger: 0
"To be sold exclusively on 7 separate Swatch Barges that will be circumnavigating each body of water." ;)
Det skulle Ikke forundre meg.
Uansett blir sannsynligvis min neste Omega fra Constellation familien, en undergruppe av den. Flere Seamaster fra tidlig 2000 tall blir det nok også.
Swatch Group blir ikke kvitt meg så lett.
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Teamet i Omega har gjort så mye riktig siste 15 årene. Rart at de nå lager en så stor ripe i merkevaren. Tenker ikke bare på Moonswatch, men også de siste lanseringene hvor de prøver å etterligne Rolex. Hvorfor ikke fortsette på veien de allerede hadde laget?

Heritage serien til Omega har ekstremt potensialet. Speedmaster 321 og ikke minst Seamastere. De har såvidt skrapt overflaten.

Venter fortsatt på remakes av flere Seamastere med plongeur viserne:love:
 
Redigert:
Prøver de å etterligne Rolex? Håper ikke det betyr at de også skal slutte å selge klokker direkte til forbruker.
 
Omega åpner vel snart nettbutikk :LOL:

Edit: de har jo det for utvalgte remmer og kanskje andre produkter også.