Noen som vet om noen forhandler som har blå Aqua Terra 41,5mm inne?
(helst den med børstede midtledd).
To kjappe spørsmål:
- Hva kjennetegner fremsiden av PO-ur som har 8500/in-house-urverket til Omega?
- Hvorfor har noen PO-modeller rød seamasterskrift, mens andre ikke?
/je
Enig i at høyden har vært et sårt punkt, men med det nye 8400 verket på 13mm er Omega på rett vei. De andre modellene jeg viste til er vel forøvrig minst like høye. Derimot kunne jeg ønsket meg dato på SM300.Omega lager mye fint, men synes de klokkene jeg har testet med 8500-verket har vært altfor høye.
Du svarer kanskje litt på ditt eget spørsmål her. Alle nye PO modeller har oransje aktig seamaster skrift på skiven, så lenge det ikke er gull, diamanter eller hvit keramikk. De gamle modellene hadde vel ikke dette i det hele tatt.
En annen litt mindre synlig ting er at minuttviseren på de nye modellene og nullpunktet på bezelet er i grønn lume, mens resten av visere og indekser er i en lys blå farge.
Har i overkant mye slark i endeledd mot kassen. Gjelder en 2254.50. Speedy lenke med 930 endeledd.
Jeg kan vippe leddene slik at det blir etter mitt skjønn en stor glipe mot kassen. Er dette slitasje etter å ha vært bruksklokke i snart 10 år?
Kan nye ledd ordne opp i dette? Eller er det kassen som er slitt? Har andre brukere her samme problemet?
Jeg har vurdert å banke litt på disse "vingene" på baksiden av leddet, slik at det får en tightere fit. Men frister ikke å begynne på dette
Krysspost fra dagens, men det er vel innafor? Er forøvrig utrolig fornøyd med denne klokken, og syns faktisk at skjelettviserne er det som gjør klokken! Er sikkert ganske alene om å synes det, men det tar jeg ikke så tungt!
Størrelsen på denne er langt utenfor komfortsonen min, men må jammen si den frister likevel Nydelige bilder!