Omega Seamaster-tråden

Men kasseformen på SmpC er kanskje litt tykkere?
Jeg er usikker her. Har mailet med han på delelageret til Omega og det ser ut som de skal passe sammen, men siden det ikke er oppført noe sted at de gjøre det, så kan det ikke garanteres. Sannsynligheten er likevel veldig stor.
 
  • Liker
Reaksjoner: Olando
Endelig tilbake fra service.
20170512_164230-01.jpeg
 
Er det noen her inne som har erfaring med de originale gummireimene med foldelås til PO8500?

Ja jøss. Kjøpte det til da jeg kjøpte min PO 8500 XL da den kom i 2012. Gummi gjør den klokken så behagelig at jeg blir rent forvirret. Nydelig ser den også ut - og den er i topp stand selv etter mye bruk siden 2012. Kan faktisk ikke verken se eller føle slitasje. PO på lenke er vel og bra, men milde malunka den er deilig på gummi.
 
  • Liker
Reaksjoner: trippelj
Tenker å kjøpe meg en blå Omega Seamaster 300m.. Hvilken og hvorfor? Quartz/automatic/co-axial?
Takker for svar da jeg ikke blir klok på forskjellene..
 
Tenkte på Omega Seamaster Professional. Electic Blue er jo magisk, enig i den :)
Er ikke 2255 Professional nok altså?

Tipper du tenker på Bond. :) Litt vanskelig valg, 2541 med malte markører får fort et litt mer vintage og arbeidsklokke-preg som er attraktivt, men jeg hadde nok gått for en coaxial.
 
Er ikke 2255 Professional nok altså?

Tipper du tenker på Bond. :) Litt vanskelig valg, 2541 med malte markører får fort et litt mer vintage og arbeidsklokke-preg som er attraktivt, men jeg hadde nok gått for en coaxial.

Tenker Bondklokken ja! Syns historien bak er kul, men dersom enn ikke får noe igjen for en quartz vs auto som vintage om noen år, så er vel sistvalgte beste alternativ?:)
 
Melder min ankomst med denne:
po.jpg


Er en Limited Edition PO 2500 (kun 1948 laget av den) med sort LiquidMetal med røde detaljer. Hatt den i 6 år nå og er strålende fornøyd. Kom innom forumet da jeg var på jakt etter sted å levere den inn på service nå og er ute etter anbefalinger i Oslo/Bærum-området. Er også på jakt etter en fin gummi-/sportsrem om noen har tips.

Noen erfarne her på forumet som tør estimere verdi på denne nå? Vanskelig å finne siden det ikke finnes så mange av den...