Vurderer å selge min Omega seamaster Aqua terra 8500, 41.5 mm. Kjøpt juni 2014. Hva vil eventuelt være en fornuftig pris å legge denne ut for?
Vis vedlegg 205632
231.10.42.21.03.001
Hei. Her tror jeg du må stole på at AD gjør det som må gjøres. Den har ikke vært til service på mange år, som du skriver.Hei!
Har en Omega Seamaster som jeg ikke har hatt på service på mange år. Sendte den inn til en urmaker (norsk AD) som ga meg en pris på 7 500,- for en full overhaling. Dette inkluderer skifting av: fjærhus, tannhjul, anker, pakninger, krone, visere og baretter. Av service blir følgende gjort: full gjennomgang av urverk, bytte av defekte/slitte deler, polering av kasse og lenke, bytte av pakninger og trykktest.
Jeg antar prisen er helt normal for en slik jobb, men det jeg lurer på om det er normalt (og nødvendig) å skifte så mange deler når man har klokken på service. Jeg har dessverre ikke så god peiling på dette, så hadde vært evig takknemlig om noen kunne hjulpet meg.
Skifte av visere?! Hvorfor det? Hva er galt med viserne siden de foreslås å byttes?
Hei!
Har en Omega Seamaster som jeg ikke har hatt på service på mange år. Sendte den inn til en urmaker (norsk AD) som ga meg en pris på 7 500,- for en full overhaling. Dette inkluderer skifting av: fjærhus, tannhjul, anker, pakninger, krone, visere og baretter. Av service blir følgende gjort: full gjennomgang av urverk, bytte av defekte/slitte deler, polering av kasse og lenke, bytte av pakninger og trykktest.
Jeg antar prisen er helt normal for en slik jobb, men det jeg lurer på om det er normalt (og nødvendig) å skifte så mange deler når man har klokken på service. Jeg har dessverre ikke så god peiling på dette, så hadde vært evig takknemlig om noen kunne hjulpet meg.
...eller er fra 19-hundre-og-pil-og-bue. Aka vintage.Viserne må byttes fordi de viser feil tid...
8- )
Det er akkurat det som gjør bærekomforten på disse. Helt herlig.Seamaster tråden på side 2! Er ikke det litt feil? Jeg må bare knalle inn noen bilder!
Så tynn er en gammal seamaster.
Vis vedlegg 213010
2254.50
Vis vedlegg 213011