Omega Seamaster

Medlem
8. aug. 2017
Sted
Bergen
Er det noen som vet verdien på en slik Omega klokke? Jeg tror den heter Omega Seamaster f300 black steal. Jeg vet heller ikke hvilket år den er produsert. Kanskje noen kan hjelpe meg?

Vedlegg

• IMG_2179.JPG
    IMG_2179.JPG
    118,4 KB · Visninger: 0
Omega f300 har et ESA stemmegaffelverk - elektronisk verk (ikke kvarts). ESA-verket er en videreføring av Bulovas elektroniske ur. Stemmegaffelurene ble solgt en forholdsvis kort periode på 70-tallet før de tapte markedet til kvartsurene. Det er mulig å skaffe batterier til ESA-verk og de kan repareres (men ikke alle urmakere har deler, verktøy eller kunnskap til å overhale de. Det kreves også spesielle instrumenter for å justere de - og de to overføringstrådene i verket har en tendens til å ryke). Artig klokke.
Tusen takk for et meget godt svar! Du vet vel ikke hva slike klokker selges for?

Flott klokke. Pent design på disse, med rød bakgrunn for Omega-logoen. Natoremmen kler den godt.

Jeg har en tilsvarende Constellation med samme urverk. Hadde service på den hos electric-watches.co.uk (http://electric-watches.co.uk/service-and-repair/). Husker ikke prisen, men mener at det ikke var så dyrt, ( ca 2000?) og jeg er veldig godt fornøyd med jobben. Han har deler til disse, også nytt glass som det ser ut som du trenger.

En svakhet i designet er et plasthjul i datostillingsmekanismen, men synes å huske at det var mest på modellene med både dag og dato.

Lykke til, og post gjerne bilder av den etter service. :)

Hold den langt unna soverommet ditt. Kallenavnet hummers kommer fra en lav mendistinkt hummelyd.

Jeg hører ennå hunmelyden (3-4år siden jeg hadde min siste f300) etter å ha sovnet med en slik på armen.

Artige klokker som ikke (ennå?) har særlig respons på omegasamlere rundt om. Dog Mye klokkeglede. Jeg hadde ventet litt med å selge, enn så lenge finnes det mange av disse og relativt få kjøpere. Ikke umulig at de på et tidspunkt tar seg opp i verdi.

Sjekk eBay og sorter på solgte objekter og du ser hva disse går for akkurat nå

• Liker
Reaksjoner: Swearengen