Omega SMP 300 for menn med tynne armer...

Medlem
31. aug. 2015
Innlegg
46
Sted
Trondheim
Som dykk sikkert kom i hug, har eg ikkje særskilt store armar. Ein fikk ikkje mykje trening i FBI tidleg på nittitallet... Eg har valgt å starte med å finne meg ein Omega SMP 300m, svart, men skal eg kjøpe 41 eller 36mm? Er 36 mm kun for kvinnfolk? Kva står SMP for forresten? Har dykk tips om kvar eg kan finne gode nettsidermeller bøker å læra frå?
 
Du skal ha 41mm om du ikke er 1,50 høy. ;) Min kone har 36mm og den er nydelig, men ikke på en mannearm. IMHO.
SMP = Seamaster professional.
Les deg opp på nettet.
 
SMP står for Seamaster pro. Var just i Japan, og der hadde nesten alle 36mm varianten. Den hadde overraskende flott tilstedeværelse, og har du mye under 17cm håndledd hadde jeg absolutt vurdert det. De faller mye mer i verdi enn den orginale størrelsen, så det er mulig å gjøre gode kjøp på brukten :)
 
  • Liker
Reaksjoner: DaleCooper
... men hvis du nå faktisk ser efter en Omega SMP og ikke driver spøk så er urverket.no en fin start for å bla i aktuelle modeller og priser. Du finner flere "genereasjoner" SMP 300 fra dagens med keramisk bezelring og tidligere mer klassisk design.

Er du interessert i brukt så er sonens markedsdel en lur start da selgerne her jevnt over er kulere, penere og bedre enn på finn.np

Til syvende å sist, ikke nøl med å prøve en på hånda før du bestemmer deg.
 
Enig med @adamskater, prøv en på hånden før du bestemmer deg.
Det er først da du endelig finner ut hva du vil ha.
Kanskje du ikke vil ha SMP i det hele tatt? Selv om jeg jo tviler på det siden den er rååååååååkul.:cool:

Lykke til, hvis du sender ut en forespørsel på sonen så er det kanskje også noen her som bor i nærheten av deg og som har en du kan se, klemme, fikle på og ikke minst prøve på lanken.

Lykke til videre...:)
 
Ikke se deg blind på kassediameter, prøv på hånda. Det avhenger av form, lengde fra barett til barett, høyde osv.

Men en seamaster som passer må være mulig å finne. Fantastiske klokker. :)
 
Takk alle! Eg er fanga av manien allereie, og er dønn seriøs, det er ei fantastisk klokke og eg er fast bestemt på kva eg ynsker. Gode innspel, eg skal prøve ei i butikken først og så finne ei bra ei på nettet
 
6a00d83451b77469e201bb07d9aec6970d-pi


Staselig klokke det der da.. Trenger vel strengt tatt ikke seamaster. Eller, har du fått deg ny jobb siden bildet ble tatt?
 
Biletet er frå ei anna tid, da eg ikkje hadde behov for slike ur som eg har for tia... Skal forsøke dei ulike str ,e freista å forsøke ei 36mm fyrst. Nokre tips om stader eg kan finne brukte, anna enn her og finn.no?
 
....og, kan eg legga til, the four in hand. Den mest klassiske av alle slipsknutar! Som seg sømer ein britisk gentleman
 
Jeg ser forholdsvis stor forskjell. Muligens har nok herr Callahan litt større armer enn fru Callahan også.
Jeg hadde samme klokken du kikker på, og mitt håndledd er 17,5 cm. Fin størrelse for meg, selv om jeg liker 40 best. Tror 36 kan bli litt pinglete og da går man fort lei.
 
Eg skal til byen i dag og forsøke både 41 og 36 mm , men?

Er prins William, hertug av Cambridge, greve av Strathearn og baron Carrickfergus, ein pingle?
Er alle svarte Omega smp fake?
Og: Kvar finn eg dei beste nettsidane for å kjøpe eit flott brukt eksemplar???