Omega Speedmaster 50th anniversary pris?

Enamel dial er den samme som du har på submarineren din. Altså ikke matt sort som er vanlig på speedmaster.

Akkurat ja. Synes jeg leste i wus tråden at den ikke var så blank noe som fikk meg til å lure siden urskiven på subben min er veldig blank.
Fant en pris på nett på rundt 9000usd....relativt stiv pris :eek:

Ok.... det er mye mulig det jeg sier nå er bare tull, men jeg var å tittet litt hos urmakeren på sandvika storsenter for et par måneder siden og da forsøkte han "selge" meg en Omega Speedmaster i en eller annen jubileumsutgave (kan dog ikke si med sikkerhet om det var denne, da det jo har kommet et par limiterte speedmastere i løpet av tiden). Det ringer i alle fall en bjelle som sier 57.000,-. Noe som rimer godt med usd 9.000,-.

Ser det morsomme med en slik jubileumsutgave, men selv synes jeg den gode gamle klassiske er minst like god + du får råd til minst en annen klokke i tillegg for samme pris :D

Joda, skal være enig at en vanlig speedmaster nok gjøre den samme nytta :D Men bildene av den boksen og det ekstra stæsjet....ooooooh...mmmmm....
Iblandt føler jeg meg en smule overfatisk :mrgreen:

Urverket er forøvrig tatt fra en Broad Arrow men modifisert slik at den er manual wind (ingen rotor) + coaxial. Den har også en høyere beat så sekund og chronoviseren flyter fint i tillegg til bra presisjon. Mange er kritiske til denne moderniseringen av en klassiker og klamrer seg til den gode gamle speedyen.

TCCW skrev:
Urverket er forøvrig tatt fra en Broad Arrow men modifisert slik at den er manual wind (ingen rotor) + coaxial. Den har også en høyere beat så sekund og chronoviseren flyter fint i tillegg til bra presisjon. Mange er kritiske til denne moderniseringen av en klassiker og klamrer seg til den gode gamle speedyen.
Egentlig enig - men
TCCW skrev:
Den har også en høyere beat så sekund og chronoviseren flyter fint i tillegg til bra presisjon.
Jo det kan give bedre præcision kortsigtet med den høyere beat - og JA den flyder mere - men langsigtet præcision tror jeg ikke øges og hvis du mener man kan måle chronograf sekunder mere præcist - så har du en super præcis hånd der stopper kronografen. Jeg er stor fan af Zenith el Primero - men at de annoncerede at nu kunne man tage tid ned til 1/10 sek var til grin - Uret kan - manden kan ikke :D
vh

Var akkurat i Stockholm (returnerte i dag) og der var prisen på denne herligheten rett i overkant (!) av 77 tusen SEK !!!

Risti4life skrev:
Var akkurat i Stockholm (returnerte i dag) og der var prisen på denne herligheten rett i overkant (!) av 77 tusen SEK !!!

Til den prisen tar jeg heller en Daytona :D
Blir nok ikke noe speedmaster med det aller første, konto`n har pussig nok fått seg en knekk iløpet av de siste dagene :mrgreen: Tar nok en liten stund før den blir friskmeldt igjen...

Kanskje litt off topic, men hva er forskjellen på en Speedmaster med typebetegnelse:

3573.50.00
og
3570.50.00

(og håper ikke dette blir like pinlig som da jeg etter å ha sett temmelig mange bilder spurte om forskjellen på Panerai 111 & 112 :oops: ...)

Santos-Dumont skrev:
Kanskje litt off topic, men hva er forskjellen på en Speedmaster med typebetegnelse:

3573.50.00
og
3570.50.00

(og håper ikke dette blir like pinlig som da jeg etter å ha sett temmelig mange bilder spurte om forskjellen på Panerai 111 & 112 :oops: ...)

3570.50 er den originale måneklokka, mens 3573.50 er stort sett helt lik untatt att akrylglasset har blitt erstattet med sapphireglass, baklokket har også fått sapphireglass så en kan se urverket. En liten modifikasjon er gjort med urverket for å få det til å se bedre ut og, tror det er en liten arm som vanligvis er i plastikk som har blitt byttet ut med en i stål om jeg ikke husker feil.