Omega Speedmaster Caliber 3606

Medlem
21. juli 2010
Sted
OSLO
Lurer på hva Omega-kjennere tenker om Omega Speedmaster Day/Date med caliber 3606?
Dette er et ETA 7751 verk i hovedsak. Men har Omega modifisert verket på noen måte eller er det levert komplett av ETA? Er det pynta og gravert med Omega-logo på rotoren?
Har prøvd å finne bilder av Omega-varianten, men finner ingen bilder på nett.

Har lenge vurdert en Panerai, men har på en måte mistet interessen for både størrelsen og designen deres. Det er egentlig ikke hva jeg ser etter, og det fikk jeg bekrefta når jeg så denne speedmasteren.
Har virkelig falt for denne klokka. Et nydelig ur i rett størrelse for meg (40mm). Har sett meg ut den blå utgaven. Dette er en klokke jeg synes er innenfor mitt budsjett også.

Link: http://www.omegawatches.com/gents/speedmaster/day-date/32228000

Takk på forhånd:)

Hei!

Jeg forstår forelskelsen!
Ut fra hva jeg kan forstå, leveres denne som en ebauche (som deler til et byggesett) og ikke som et ferdig verk. Omega setter det sammen og omarbeider det deretter ut fra egne spesifikkasjoner.
Det er derfor den betegnes av Omega som cal. 3606.
Dette er i hvertfall vanlig kutyme. Dersom det hadde vært benyttet en standard 7751, ville det vært betegnelsen.

Nøyaktig hva modifikasjonene Omega gjør går ut på vet jeg ikke riktig.
Jeg antar at det er andre her som kan utdype det nærmere.

Oppdatering: tok en liten "forsker" runde. Min antagelser var riktige. Det kan til og med se ut som de modifiseres og settes sammen på Novelle Lemania fabrikken (Breguet!). Enkelte deler blir byttet ut (bl.a. rotoren) og forøvrig oppgraderinger som gjør det klar for cosc(!).
Med andre ord: meget bra saker, som alltid med omega!

Lykke til med kjøpet! Omega er fantastiske ur!:D

Tusen takk for svar:) Vet du om dette er en klokkemodell som vil holde seg godt i pris ved videresalg eller vil den tape seg mye siden det er et 7751-verk uten Co-Axial?
Denne modellen er jo også priset godt under det en må ut med for et ur med Omega`s egne verk.

Så vidt jeg vet lages (alle?) urverkene av ETA etter spesifikasjoner fra Omega i og med at de også er en del av Swatch gruppen. Det skal derfor være langt unna et standard hyllevare 7751.
Hvis jeg skal tippe tror jeg at den klassiske speedmaster pro er den eneste som holder verdien godt.
Forøvrig er det et veldig pent ur du har sett deg ut der.:D

Så vidt jeg vet lages (alle?) urverkene av ETA etter spesifikasjoner fra Omega i og med at de også er en del av Swatch gruppen. Det skal derfor være langt unna et standard hyllevare 7751.
Hvis jeg skal tippe tror jeg at den klassiske speedmaster pro er den eneste som holder verdien godt.
Forøvrig er det et veldig pent ur du har sett deg ut der.:D

Helt presist er det slik at SG har levert alle urverk (unntatt 8500, åpenbart).
Og for chronoverkene sin del, blir samtlige satt sammen på Lemania fabrikken.
Novelle Lemania er strengt tatt en SG fabrikk, men leverer pt utelukkende verk til Omega chronografer. Det var vel uansett hensikten med kjøpet for noen år siden, å sikre seg fasiliteten og kompetansen. Fabrikken leverte allerede verk kun til Omega.:D

Jeg får gå litt mot strømmen å si den blå.:D
Uansett kan du ikke trå feil med noen av dem.

Hvis du kjøper fra urverket må du gi oss en tilbakemelding på hvordan du opplevde kjøpet.

Jeg får gå litt mot strømmen å si den blå.:D
Uansett kan du ikke trå feil med noen av dem.

Hvis du kjøper fra urverket må du gi oss en tilbakemelding på hvordan du opplevde kjøpet.

Ja,har begge i tenkeboksen. Skal se hva jeg får igjen på skatten i oktober. Leverer næringsselvangivelse, så da må jeg kjipt nok vente til slutten av oktober.
Ja,dette er nydelige klokker. Ingen tvil om det:)