Omega Speedmaster "panda" vs Tudor Chrono 79270

Den Tudoren er kjempefin...

yBnv7c5.jpg
 
Liker best den Tricompax Speedy konfigurasjon enn den alt for vanlig valjoux 7750 som føles mye mer ubalansert på venstre av tallskiven på Tudor...
Rodt batongere gir også en vakker kontrast på Speedy´n:cool:
 
Nå er vel den speedyen "bare" 40mm også da. Noe og tenke på kanskje. Jeg har vært lysten på en slik selv, men den skal prøves først.
 
Hva med en Speedmaster Moon med panda dial?

6449283295_20308a5f66_z.jpg


Kjøp en pent brukt 3570.50 som er 4-5 år. Kjøp så en panda dial hos ofrei.com samt riktige visere og få en lokal urmaker til å bytte urskive og visere ved service.
 
Hva med en Speedmaster Moon med panda dial?

6449283295_20308a5f66_z.jpg


Kjøp en pent brukt 3570.50 som er 4-5 år. Kjøp så en panda dial hos ofrei.com samt riktige visere og få en lokal urmaker til å bytte urskive og visere ved service.

Jeg trekker tilbake tidligere post, dette er løsningen du skal ha... Dette er faktisk løsningen jeg skal ha også...

Noen som har oversikt over hvilken skive og visere jeg må anskaffe?
 
Jeg trekker tilbake tidligere post, dette er løsningen du skal ha... Dette er faktisk løsningen jeg skal ha også...

Noen som har oversikt over hvilken skive og visere jeg må anskaffe?

OME-064WK3052031

Når det gjelder visere så er minutt & timeviser til hovedverket i stål/sølv. For bedre lesbarhet ville jeg nok selv gått for helt sorte:

Sekundviser til chronograph: HAN-4078 eller hvis du vil ha lume: HAN-4359

Time og minuttviser: HAN-4077
 
Hva med en Speedmaster Moon med panda dial?

6449283295_20308a5f66_z.jpg


Kjøp en pent brukt 3570.50 som er 4-5 år. Kjøp så en panda dial hos ofrei.com samt riktige visere og få en lokal urmaker til å bytte urskive og visere ved service.

Det der er en helt fantastisk klokke og kombinasjon:) Hadde valgt den der over Tudoren 100av100 ganger!
 
Må si meg enig her. Moonwatch + Panda dial = WIN.
Kunne tenkt meg en slik kombo selv, utrolig flott!
 
Svært pen den moon utgaven med hvit skive! Men den så så fin/klassisk ut, men det kan være bare det bildet som gjør det! Hvordan tror dere den ville passet med en sort gummi reim?
 
Etter bilder av panda Speedy så har jeg også lyst på hvit skive på min Speedmaster. Virkelig flott. Hadde valgt denne foran Tudor any day.
 
Av de to første alt hadde jeg lett valgt Tudor.

Men om Speedy moon panda er alt går den lett forran:cool:
 
Fantastisk flott Speedmaster

Hva med en Speedmaster Moon med panda dial?

6449283295_20308a5f66_z.jpg


Kjøp en pent brukt 3570.50 som er 4-5 år. Kjøp så en panda dial hos ofrei.com samt riktige visere og få en lokal urmaker til å bytte urskive og visere ved service.


Jeg ramlet innom denne tråden i jakten etter en Speedmaster Panda av nettopp denne typen. Fantastisk klokke!
Jeg lurte om du har noen erfaring med å bestille delere fra Ofrei, og hvorvidt det må fortolles til Norge osv. Har du forøvrig noen formening om hvilke visere som tar seg godt ut på pandaskiva?

Du skriver at en bør kjøpe en 3570.50.. Jeg mener å tro at 3573.50 har mer eller mindre samme urverk (med unntak av finish) men med krystall på begge sider - Passer skiva til denne typen også? Jeg liker muligheten til å se et så fantastisk urverk, men det koster kanskje litt ekstra å kjøpe 3573.50..

Hva gjelder priser.. Hva bør en 3570.50 / 3573.50 gå for? Og hva koster et skifte av visere og skive hos forhandler?
Masse å tenke på... :rolleyes:

Takk for svar :D