Omega Speedmaster "panda" vs Tudor Chrono 79270

Vet ikke hvor du er sånn prismessig, men en Speedy-panda er også mulig å få uten å modde:

8457906931_119a7affaf_c.jpg


Speedy 35th Anniversary Apollo XI (Limited Edition)

Ellers finnes det flere panda-varianter, spesielt innenfor vintage. Breitling har flere fine, disse er dog 38mm, du får vurdere om dette er for lite:

1083647d1368490890-reevaluating-my-watch-saving-candidates-my-first-big-puchase-$t2ec16vhjh-ffmoos6i-bredfnu-gq~~60_57.jpg


Du har også f.eks. ref. 2110:

462-Chrono-Matic_11.jpg


Begge disse er i samme prisklasse som de du viste til i OP.

Ellers har (Tag) Heuer pandaer både i ny-klokke og vintage. Her en Carrera re-edition:

TAG-Heuer-Carrera-Calibre-17-chronograph-special-2.jpg


Disse mener jeg finnes også i sort/hvitt, og ikke bare blått/hvitt.

Håper det var litt til inspirasjon og ikke til forvirring. :)
 
Redigert:
Speedmaster'n uten tvil! :mrgreen: Har hatt denne klokken selv, og eneste grunnen til at jeg flippet den var at jeg har en Omega PO Chrono.
 
Vet ikke hvor du er sånn prismessig, men en Speedy-panda er også mulig å få uten å modde:

8457906931_119a7affaf_c.jpg


Speedy 35th Anniversary Apollo XI (Limited Edition)

Ellers finnes det flere panda-varianter, spesielt innenfor vintage. Breitling har flere fine, disse er dog 38mm, du får vurdere om dette er for lite:

1083647d1368490890-reevaluating-my-watch-saving-candidates-my-first-big-puchase-$t2ec16vhjh-ffmoos6i-bredfnu-gq~~60_57.jpg


Du har også f.eks. ref. 2110:

462-Chrono-Matic_11.jpg


Begge disse er i samme prisklasse som de du viste til i OP.

Ellers har (Tag) Heuer pandaer både i ny-klokke og vintage. Her en Carrera re-edition:

TAG-Heuer-Carrera-Calibre-17-chronograph-special-2.jpg


Disse mener jeg finnes også i sort/hvitt, og ikke bare blått/hvitt.

Håper det var litt til inspirasjon og ikke til forvirring. :)


Takk for svar! Definitivt til inspirasjon, Breitlingen var jo helt nydelig! Har dog et hjerte for Omega, men får se hva jeg gjør i jakten på den perfekte pandaen ;)
 
Så den tråden først nå. Har endelig fått tak i skiven og visere, savner bare å kjøpe en gammel Speedy og bygge den om. Alternativt kan jeg finne nye deler og bygge den helt selv. Gleder meg som en unge. Takk for mange fine tips.
 
Så den tråden først nå. Har endelig fått tak i skiven og visere, savner bare å kjøpe en gammel Speedy og bygge den om. Alternativt kan jeg finne nye deler og bygge den helt selv. Gleder meg som en unge. Takk for mange fine tips.

Da håper jeg du pøser på med bilder når du er klar!!!
 
Da håper jeg du pøser på med bilder når du er klar!!!

Det gjør jeg nok, men først må jeg finne de gjenstående delene. Hadde nok undervurdert hvor vanskelig der var å få tak i case med sandwich saffirglass. Ser ut som jeg må kjøpe en hel ny klokke og bytte derfra. Alt av tips er velkommen.
 
OME-064WK3052031

Når det gjelder visere så er minutt & timeviser til hovedverket i stål/sølv. For bedre lesbarhet ville jeg nok selv gått for helt sorte:

Sekundviser til chronograph: HAN-4078 eller hvis du vil ha lume: HAN-4359

Time og minuttviser: HAN-4077


@Sponon Jeg plukker frem denne gamle posten.
Kan noen av dere hjelpe meg med varenummeret til viserne i sølv som skal på subdialsene?
Jeg har Apollo 35th anniversary-skiven.

På forhånd takk for hjelpen!
 
Redigert av en moderator:
Nå gutser jeg på. Med litt hjelp har jeg bestilt følgende viser-kombinasjon og håper det passer.
Merk at jeg velger å ha en sort lang sekundviser fremfor sølv som det skal være til Apollo 35 årsjubileumsskiven.

1 Genuine Omega Sweep Second Hand Black With Luminous Arrow HAN-4359
1 Omega Silver Baton Luminous Hr & Min Hand HAN-4246
(1) Hour Register Hand (HAN-4250)
(1) Minute Register Hand (HAN-4249)
(1) Second Register Hand (HAN-4248)

Wish me luck:mrgreen:
 
Nå gutser jeg på. Med litt hjelp har jeg bestilt følgende viser-kombinasjon og håper det passer.
Merk at jeg velger å ha en sort lang sekundviser fremfor sølv som det skal være til Apollo 35 årsjubileumsskiven.

1 Genuine Omega Sweep Second Hand Black With Luminous Arrow HAN-4359
1 Omega Silver Baton Luminous Hr & Min Hand HAN-4246
(1) Hour Register Hand (HAN-4250)
(1) Minute Register Hand (HAN-4249)
(1) Second Register Hand (HAN-4248)

Wish me luck:mrgreen:


Good luck!

Til trådstarter: SPEEDMASTER
 
Nå gutser jeg på. Med litt hjelp har jeg bestilt følgende viser-kombinasjon og håper det passer.
Merk at jeg velger å ha en sort lang sekundviser fremfor sølv som det skal være til Apollo 35 årsjubileumsskiven.

1 Genuine Omega Sweep Second Hand Black With Luminous Arrow HAN-4359
1 Omega Silver Baton Luminous Hr & Min Hand HAN-4246
(1) Hour Register Hand (HAN-4250)
(1) Minute Register Hand (HAN-4249)
(1) Second Register Hand (HAN-4248)

Wish me luck:mrgreen:

Otto Frei imponerer! 5 dager inkl helg fra California til Østlandet! Nå må jeg til urmakeren! :mrgreen: