Omega TC-2 1601 ( Timecomputer)

Medlem
14. sep. 2011
Innlegg
710
Sted
Oslo
Min far har rotet litt i skapet og kom over en Omega TC2 cal 16010 ( den med en knapp på hver side )
TC-1 1600 har kun 1 knapp, men disse modellene er jeg ikke sikker på!
Kjøpt i 1973. Det er versjonen som er gull-belagt ( dessverre ikke helgull modellen, er tydeligvis bare laget 50stk :( - hadde vært noe! )

Bildet av modellen (ikke min, hentet fra nettet, min er litt mer slitt!)

tc1058.jpg


Noen som vet noe mer om denne modellen? Er det bare noe ræl?
Det er ikke helt gratis å "pusse den opp" men tror den kunne bli råkul!

Takker for alle svar :D
 
Redigert:
Tidsmessig er jo denne spot on. Tilby en eller annen hipster denne, og han/hun vil gå over lik for å overgå vennene som går rundt med div. tilsvarende casioklokker som er satt i produksjon igjen.

Selv synes jeg den speiler sin tid og fortjener å tas vare på.
 
Jeg har ikke fulgt så nøye med prisene på disse, men disse tidlige røde-led klokkene har vært samleobjekter i lang tid, og ble produsert kun en kort periode.
 
Synes de er dødstøffe, tittet litt rundt på nettet etter de for en stund tilbake. Kom vel fram til at det var mulig og kjøpe nærmest nos til en ganske grei pris. Godt under 10k.

Hvis jeg husker riktig (tittet på noen andre lignende også) er det en krok som lager/har ny innmat til de. Det kostet et pat tusen hvis jeg husker riktig. Har du et par timer til overs og bruker google finner du ut mye.


Er ikke i tvil om at jeg hadde satt den istand for og ha fet bruksklokke, treffer ikke på Noreg med lik på kontoret da.