Omega i USA havner nå i amerikansk høyesterett (Supreme court) i en sak mot lavpriskjeden Costco. Kjeden kjøper Omega-klokker gjennom grå kanaler og selger billig i butikkene sine. Dette synes Omega fint lite om, og fikk medhold i en lavere rettsinstans, men Costco har nå anket og fått saken opp for høyesterett. Les mer om dette i The Wrist Watch Review og hos Seattle times.
Dette er etter min mening et overgrep mot et fritt marked og jeg finner det helt utrolig at Omega har fått medhold en gang. Omega må gjerne nekte å ha noe med gråmarkedsklokker å gjøre, og være så grinete og vanskelig de bare kan mot folk som har handlet klokker hos Costco, men dette forsøket på fri omsetning av varer synes jeg ikke hører hjemme noen steder.
Dette er etter min mening et overgrep mot et fritt marked og jeg finner det helt utrolig at Omega har fått medhold en gang. Omega må gjerne nekte å ha noe med gråmarkedsklokker å gjøre, og være så grinete og vanskelig de bare kan mot folk som har handlet klokker hos Costco, men dette forsøket på fri omsetning av varer synes jeg ikke hører hjemme noen steder.